Sveobuhvatan pristup PISA istraživanju

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević posetio je danas Farmaceutsko-fizioterapeutsku školu u Beogradu u kojoj se odvija PISA testiranje.

Ministar je rekao da u PISA testiranju učestvuju 222 srednje škole i oko 8 000 učenika i da se testiranje radi elektronski.

Za kratko vreme koje smo imali uradili smo dosta toga, pre svega kroz uvođenje finansijske pismenosti, kako bi ovom testiranju pristupili sveobuhvatno, rekao je Šarčević.

Kaže da očekuje izvestan napredak u odnosu na poslednje PISA istraživanje, ali naglašava da će velike promene biti vidljive tek na sledećem istraživanju, jer će do tada sistemski zakoni početi da „donose plod“ , a koji se odnosi na promenu načina rada i učenja i obuke nastavnika.

Po kriterijumima OECD za formiranje reprezentativnog uzorka, izabrano je 222 škole. Uzorkom su obuhvaćene gimnazije, srednje stručne škole, manji broj osnovnih škola, državne i privatne škole iz različitih regiona. U istraživanju učestvuju učenici rođeni 2002. godine.

Pored osnovnih domena: matematičke, jezičke i naučne pismenosti, naši učenici će prvi put raditi i test iz finansijske pismenosti i globalnih kompetencija. Testiranje će se realizovati u potpunosti elektronski, što zahteva ispunjenje odgovarajućih uslova, pre svega obezbeđivanje dovoljnog broja računara, koji će omogućiti ispitivanje velikog broja učenika u kratkom periodu.

U PISA testiranju učestvuje preko 80 zemalja. Razlog ovako velikog odziva je u značaju PISA testa za procenu uspešnosti postojećih obrazovnih politika i reformi i planiranje daljeg unapređivanja obrazovnog sistema. Rezultati otkrivaju kakav je kapacitet učenika da stečena znanja i veštine primene u ključnim oblastima, odnosno, koliko su ta znanja funkcionalna u svakodnevnom životu. Uključenost velikog broja zemalja, relevantnost dobijenih podataka, saradnja i razmena angažovanih naučnih radnika i predstavnika ministarstava kao kreatora obrazovnih politika, omogućavaju svakoj zemlji da bolje razume slabe tačke ali i dobre strane sopstvenog obrazovnog sistema.

Loading