Učenici petog i šestog razreda od drugog polugodišta uče programiranje

Pomoćnik ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja zadužen za digitalizaciju u prosveti i nauci Saša Stojanović, direktor Fondacije Petlja Nebojša Vasiljević i izvršna direktorka Inicijative Digitalna Srbija Veronika Tasić Vušurović posetili su danas Osnovnu školu „Vladislav Ribnikar“ u Beogradu i prisustvovali času informatike i računarstva na kome se koristio interaktivni portal Petlja u nastavi programiranja.

U drugom polugodištu đaci petog i šestog razreda osnovne škole počeli su da uče programiranje. U petom razredu Informatika i računarstvo je od ove školske godine obavezan predmet, dok se u šestom razredu ovaj predmet kao izborni uči po novom nastavnom programu koji obuhvata programiranje. Kao pomoć nastavnicima i učenicima, portal petlja.org pruža besplatne, interaktivne materijale za učenje programiranja koji su u potpunosti prilagođeni učenicima V i VI razreda i dostupni na srpskom jeziku.

Tokom posete školi, pomoćnik ministra prosvete Saša Stojanović je rekao da je programiranje danas neizostavni deo obrazovanja svuda u svetu, pa i u Srbiji.

On je ocenio da se danas na času videlo da deca zaista uživaju u nastavi i istakao da se od njih traži da razumeju ono što uče, a ne samo da reprodukuju.

Stojanović je izjavio da se oblast informatike brzo menja i da je potrebna kontinuirana obuka nastavničkog kadra.

U Fondaciji Petlja smatraju da je razumevanje algoritama i umeće algoritamskog izražavanja potrebno svakom detetu. Prilikom posete školi, direktor Fondacije Nebojša Vasiljević poručio je da je  programiranje  danas globalno gledano važan deo opšteg obrazovanja.

Mi u Fondaciji Petlja se trudimo da pratimo taj trend. Materijali koji su dostupni na petlja.org su kreirani tako da svako dete, ali i bilo ko drugi ko želi da dobije kvalitetnu i široku osnovu kada je reč o programiranju može samostalno ili prateći nastavnika na času da koristi naše materijale, rekao je Vasiljević.

Inicijativa Digitalna Srbija partnerski sarađuje sa Fondacijom Petlja u nastojanju da se unapredi algoritamska pismenost u Srbiji. Ovo je jedan od važnih koraka na putu ka digitalnoj transformaciji našeg društva, za koje se Inicijativa Digitalna Srbija zalaže.

Naša obaveza je da pomognemo mladim generacijama da steknu veštine koje će im u budućnosti biti neophodne. Važno je da nauče da algoritamski razmišljaju, odnosno da postanu algoritamski pismeni, zato mislimo da svako dete treba da nauči osnove programiranja. Ako kažemo da je dete kada savlada korišćenje kompjutera naučilo da čita, onda je programiranje kao da smo ga naučili da piše. Zato Inicijativa Digitalna Srbija podržava portal “Petlja” koji omogućava da deca već u petom i šestom razredu uče osnovne korake programiranja na srpskom jeziku i to u savremenom, interaktivnom okruženju, istakla je izvršna direktorka ove neprofitne organizacije Veronika Tasić Vušurović.

Kroz obuku za korišćenje Petlje u nastavi koju je omogućila kompanija Majkrosoft u prethodnom periodu prošlo je gotovo 800 nastavnika iz više od 500 škola širom zemlje. Govoreći o tome, direktor Fondacije Petlja Nebojša Vasiljević rekao je da je Fondacija prepoznala potrebu da nastavnicima pruži podršku kroz organizovanje niza obuka za korišćenje materijala Petlje.

Upravo u narednih par dana krećemo sa novim ciklusom obuka za nastavnike informatike u osnovnim školama koje će ovaj put biti organizovane u svim većim gradovima u zemlji. Pozivamo nastavnike da prate sajt petlja.org i Petljine stranice na društvenim medijima i prijave se za obuku u najbližem gradu, naglasio je Vasiljević.

Loading