ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Ученици петог и шестог разреда од другог полугодишта уче програмирање

Помоћник министра просвете, науке и технолошког развоја задужен за дигитализацију у просвети и науци Саша Стојановић, директор Фондације Петља Небојша Васиљевић и извршна директорка Иницијативе Дигитална Србија Вероника Тасић Вушуровић посетили су данас Основну школу „Владислав Рибникар“ у Београду и присуствовали часу информатике и рачунарства на коме се користио интерактивни портал Петља у настави програмирања.

У другом полугодишту ђаци петог и шестог разреда основне школе почели су да уче програмирање. У петом разреду Информатика и рачунарство је од ове школске године обавезан предмет, док се у шестом разреду овај предмет као изборни учи по новом наставном програму који обухвата програмирање. Као помоћ наставницима и ученицима, портал petlja.org пружа бесплатне, интерактивне материјале за учење програмирања који су у потпуности прилагођени ученицима V и VI разреда и доступни на српском језику.

Током посете школи, помоћник министра просвете Саша Стојановић је рекао да је програмирање данас неизоставни део образовања свуда у свету, па и у Србији.

Он је оценио да се данас на часу видело да деца заиста уживају у настави и истакао да се од њих тражи да разумеју оно што уче, а не само да репродукују.

Стојановић је изјавио да се област информатике брзо мења и да је потребна континуирана обука наставничког кадра.

У Фондацији Петља сматрају да је разумевање алгоритама и умеће алгоритамског изражавања потребно сваком детету. Приликом посете школи, директор Фондације Небојша Васиљевић поручио је да је  програмирање  данас глобално гледано важан део општег образовања.

Ми у Фондацији Петља се трудимо да пратимо тај тренд. Материјали који су доступни на petlјa.org су креирани тако да свако дете, али и било ко други ко жели да добије квалитетну и широку основу када је реч о програмирању може самостално или пратећи наставника на часу да користи наше материјале, рекао је Васиљевић.

Иницијатива Дигитална Србија партнерски сарађује са Фондацијом Петља у настојању да се унапреди алгоритамска писменост у Србији. Ово је један од важних корака на путу ка дигиталној трансформацији нашег друштва, за које се Иницијатива Дигитална Србија залаже.

Наша обавеза је да помогнемо младим генерацијама да стекну вештине које ће им у будућности бити неопходне. Важно је да науче да алгоритамски размишљају, односно да постану алгоритамски писмени, зато мислимо да свако дете треба да научи основе програмирања. Ако кажемо да је дете када савлада коришћење компјутера научило да чита, онда је програмирање као да смо га научили да пише. Зато Иницијатива Дигитална Србија подржава портал “Петља” који омогућава да деца већ у петом и шестом разреду уче основне кораке програмирања на српском језику и то у савременом, интерактивном окружењу, истакла је извршна директорка ове непрофитне организације Вероника Тасић Вушуровић.

Кроз обуку за коришћење Петље у настави коју је омогућила компанија Мајкрософт у претходном периоду прошло је готово 800 наставника из више од 500 школа широм земље. Говорећи о томе, директор Фондације Петља Небојша Васиљевић рекао је да је Фондација препознала потребу да наставницима пружи подршку кроз организовање низа обука за коришћење материјала Петље.

Управо у наредних пар дана крећемо са новим циклусом обука за наставнике информатике у основним школама које ће овај пут бити организоване у свим већим градовима у земљи. Позивамо наставнике да прате сајт petlјa.org и Петљине странице на друштвеним медијима и пријаве се за обуку у најближем граду, нагласио је Васиљевић.

Loading