Једнаке могућности за све студенте
Министар просвете науке и технолошког развоја др Срђан Вербић, обраћајући се на конференцији Удружења студената са хендикепом „Инклузијада интернационал 2015“ навео је да Министарство просвете, науке и технолошког развоја ради на унапређивању и побољшавању услова за студирање и живот студената са хендикепом и настоји да омогући што лакше њихово укључивање у друштво.
„Радимо на новом закону о високом образовању који, између осталог, треба да омогући сваком студенту да оствари своја права и једнаке могућности кроз високо образовање“, навео је министар просвете, науке и технолошког развоја Срђан Вербић.
Министар је истакао да за школовање студената са хендикепом треба да постоје једнаке могућности у целини, а не само за упис кроз афирмативну акцију.
Министар је нагласио да је потребно да се успостави систем додатне подршке на свим факултетима и универзитетима .
На конференције се могло чути да подршка мора бити индивидуализована и у складу са образовним потребама сваког студента, али и о другим питањима са којим са сусрећу студенти са хендикепом – попут доступности смештаја у студентским домовима, њиховом запошљавању, здравственом осигурању, као и о другим питањима.
Милан Јанковић, председник Удружења студената са хендикепом и Милкица Димитријевић, координаторка развојних програма Удружења захвалили су се Министарству на напорима да се побољшају услови студирања студената са хендикепом , уз напомену да Удружење кроз различите активности пружа подршку студентима и младима са хендикепом.
На скупу су говорили и Наташа Јовић, помоћник генералног секретара Заштитника грађана, Невена Ружић, из Службе повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности, Весна Видојевић из Министарства омладине и спорта, као и други.
Завршна конференција „Инклузијада интернационал“, одржана је у Студентском одмаралишту „Радојка Лакић“, на Авали и учествовали су представници из 12 европских земаља који својим радом доприносе побољшању положаја студената и младих са хендикепом.
Циљ конференције је креирање практичних политика у области високог образовања и њихова имплементација од стране доносиоца одлука како би се смањиле социјалне баријере у високом образовању и побољшао положај студената и младих са хендикепом у друштву и академској заједници.