ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Национално истраживањe о вршњачком насиљу и добробити ученика и ученица у образовном систему

Успешним спровођењем првог Националног истраживања о вршњачком насиљу и добробити ученика и ученица у образовном систему, Србија је направила значајан искорак у решавању проблема вршњачког насиља у школама. Истраживање је спроведено од 25. новембра до 6. децембра 2024. године у оквиру пројекта „Превенција вршњачког насиља у школама” које спроводе Савет Европе и Министарство просвете и представља најобухватније истраживање ове врсте у Србији у последњих десет година.

Истраживањем је обухваћено преко 6.000 ученика и ученица, родитеља и школског особља из 77 основних и средњих школа широм Србије.

Коришћењем партиципативног приступа, истраживање је развијено уз допринос и консултацију са више од 90 партнера из образовног система чиме је омогућено сагледавање свих релевантних и различитих перспектива.

Развијено је шест прилагођених истраживачких инструмената за прикупљање података од кључних циљних група, укључујући млађе и старије ученике и ученице, родитеље и запослене у образовању. Ови инструменти омогућили су анализу широког спектра тема, од школске климе, компетенција за демократску културу, дигиталног и родно заснованог насиља до родитељских стилова, пружајући суптилне увиде у узроке и последице насиља, као и у благостање, добробит и сигурност ученика у школама.

Резултати Националног истраживања усмериће напоре образовног система ка стварању безбеднијих школа, смањењу насиља и унапређењу добробити ученика, представљајући трансформативни корак у развоју образовне политике. Резултати ће бити представљени у свеобухватном извештају, који ће служити као основа за системски развој образовних политика и интервенција усмерених на смањење насиља и промоцију добробити ученика. Израда планова и препорука биће подржана кроз пројекат током 2025. године.

Loading