
Тренинг центар у Вршцу и симулатори летења потребни су и Високој школи струковних студија „Ваздухопловна академија“ због школовања пилота
Министарство просвете најоштрије осуђује и демантује неистине које последњих дана у јавност износи група родитеља и наставника Средње школе „Ваздухопловна академија“, а које се односне на наводну намеру Министарства да угаси ову образовно-васпитну установу и да јој одузме имовину.
Тврдњама које износи ова група људи ствара се погрешна слика о ситуацији у школи и намерама државе, али оно што остаје упитно јесте њихова намера и циљ, јер не само да јавно манипулишу и обмањују јавност, него и недељама опструирају рад школе, организацију наставног процеса и право ученика на образовање.
У циљу истинитог информисања јавности и демантовања тврдњи ових појединаца Министарство просвете истиче следеће:
Намера Министарства није гашење Средње школе „Ваздухопловна академија“. Управо супротно. Циљ Министарства је да школа ради, да се наставни процес одвија и да ученици остваре своје право на образовање. У том циљу су предузете и све претходне мере – именовање в.д. директора, разрешење Школског одбора и увођење привремених мера.
Закључак Владе Србије којим се право коришћења покретне и непокретне имовине Републике Србије, Тренинг центар у Вршцу и два симулатора летења, коју тренутно користи Средња школа „Ваздухопловна академија“ даје Високој школи струковних студија „Ваздухопловна академија“, донет је у циљу стварања услова за практичну обуку пилота и инжењера одржавања ваздухоплова које школује ова висока школа, а не Средња школа „Ваздухопловна академија“.
Наиме, циљ државе је да Србија постане регионални центар за обуку пилота и свих пратећих професија у области ваздухопловства.
Тренинг центар у Вршцу и два симулатора летења Влада Србије купила је како би се створили услови за развој образовања у овој области, односно за школовање најпре пилота, контролора летења и авио инжењера, а потом и свих других пратећих занимања у овој области. Тренинг центар дат је на коришћење Средњој школи
„Ваздухопловна академија“, јер у том тренутку Висока школа струковних студија „Ваздухопловна академија“ још није била основана.
Држава 2021. године оснива Високу школу струковних студија „Ваздухопловна академија“ која школује пилоте, контролоре лета и авио инжењере, и која заједно са Средњом школом „Ваздухопловна академија“, која школује техничаре ваздушног саобраћаја, авиотехничаре, авиомехатроничаре, техничаре ваздушног саобраћаја, техничаре ваздушног саобраћаја за спасавање и техничаре за безбедност, чине систем образовних установа у области ваздухопловства.
Важно је истаћи да Средња школа „Ваздухопловна академија“ никада није школовала пилоте. До оснивања Високе школе струковних студија Ваздухопловна академија, пилоти су се школовали кроз курсеве као неформални вид образовања у разним школама летења и те обуке скупо плаћали. Оснивањем Високе школе држава је први пут омогућила да се школовање одређеног броја студената за пилоте финансира из буџета. Ове године на буџету Републике Србије је 20, од укупно 24 студената колико их Виша школа уписује на прву годину студија.
До сада је Висока школа Тренинг центар у Вршцу користила на основу споразума о сарадњи који је имала са Средњом школом Ваздухопловна академија. Међутим, током блокаде средње школе, студентима није дозвољено користе аеродром и авионе у Вршцу за обуку, што их је озбиљно угрозило њихово образовање.
Због тога је одлука Владе да се Тренинг центар у Вршцу и опрема доделе на коришћење оној установи која школује пилоте, потпуно природна и оправдана и нипошто не значи да овај тренинг центар неће бити на располагању и Средњој школи Ваздухопловна академија за потребе практичне наставе ученика. Управо супротно, Средња школа Ваздухопловна академија ће и даље користити овај тренинг центар и у том погледу сарађивати са Високом школом.
Министарство изражава уверење да ће и овој групи родитеља и наставника бити јасни имовинско-правни односи и систем образовања у области ваздухопловства, те да у јавним наступима и иступима неће више износити неистине.
Министарство просвете остаје посвећено дијалогу као путу за решавање свих отворених питања, као и даљем развоју и унапређивању образовања у области ваздухопловства, али и указује да је основна функција школа образовање ученика.