
Помоћница министра Снежана Вуковић учествује у раду седме пленарне седнице Управног одбора за образовање у Стразбуру
Помоћница министра просвете за превенцију и заштиту од насиља и инклузију осетљивих група у образовању Снежана Вуковић учествује у раду седме пленарне седнице Управног одбора за образовање у Стразбуру.
На скупу који се одржава до 19. марта 2025. године биће речи о кључним иницијативама у складу са Стратегијом „Ученици на првом месту 2024-2030“ коју су министри просвете усвојили у септембру 2023. године. Биће речи о обнављању демократске и грађанске мисије друштвене одговорности образовања, јачању дигиталног приступа образовању заснованом на људским правима, као и јачању људских права у образовању.
Вуковић је подсетила да је Србија је пример примене компетенција за демократску културу у школи кроз приручнике, обуке за наставнике и ученике, али и системска решења која су омогућила рад 20 саветника спољних сарадника за демократску културу, припрему два водича за достизање тих 20 компетенција у настави, њихово укључивање у Правилник о друштвено корисном и хуманитарном раду.
Додала је да све активности Министарство прoсвете реализује у сарадњи са релевантним заводима, а посебно Заводом за унапређивање образовања и васпитања, школама и Канцеларијом Савета Европе у Београду.
Поред наведеног, 2025. година је година у којој Комитет министара разматра задатке свих међувладиних тела за нови двогодишњи период од 2026. до 2027. године и буџетске импликације за спровођење програма активности.
Предлози нацрта препорука су посебно важни и захтевају пажљиво разматрање. Европска година образовања за дигитално грађанство 2025. године, такође, представља могућности за бољи учинак и видљивост рада Савета Европе у овој области.
Србија је 2024. године урадила модел са исходима у четири групе које ће земље у складу са својим планом и програмом наставе и учења имплементирати на начин који је својствен свакој земљи. Планирано је да исходи из десет области дигитално грађанство буду реализовани кроз курикулуме, као што је случај и са другим битним темама, као што су зелена агенда, демократске компетенције, безбедност, саобраћај, спречавање корупције, медијско и критичко мишљење, интеркултуралност.