ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Ружић: Додатна подршка образовању деце са сметњама у развоју

Први потпредседник Владе и министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић најавио је оснивање ресурсних центара као потпуно нових организационих јединица у образовном систему и набавку савремене асистивне технологије за децу са сметњама у развоју, чиме ће се унапредити систем додатне подршке и квалитет инклузивног образовања и васпитања.

Ресурсни центри ће окупити стручњаке различитих профила, који имају искуство у раду са децом и ученицима са сметњама у развоју. Они ће пружати додатну подршку  деци, ученицма и њиховим родитељима, а и обучавати запослене у школама за индивидуализовани приступ образовању. За почетак планирано је оснивање три ресурс центра, који би регионално покривали територију целе Србије, а предвиђено је да се тај број касније повећа“, најавио је Ружић.  

Он је додао да ће ови центри бити формирани при школама које испуњавају одређене критеријуме у погледу опреме, људских ресурса, простора и квалитета рада. Према његовим речима, ресурсни центри ће имати посебну улогу када је реч о примени асистивних технологија којима се унапређује и олакшава учење и напредовање ученика са сметњама у развоју и њихово учешће у школским и вршњачким активностима.

Улога ресурсног центра биће и да свако дете коме је то потребно добије одговарајући уређај асистивне технологије. За поједину децу, асистивне технологије представљају разлику између искључивања и укључивања, приступачности и неприступачности. Ове технологије, било да их деца користе као помагало за кретање или за комуникацију у учионици, омогућавају  већи приступ садржајима који би им били потпуно недоступни или тешко доступни без коришћења ових уређаја. Не само да им омогућавају већи степен независности и аутономије у образовању и раду, већ им побољшавају квалитет живота“, навео је он.

Како каже, планиране су и обуке за 4.000 наставника о инклузивној педагогији, као и обуке за 500 чланова интерресорних комисија о асистивним технологијама и унапређеном повезивању потреба детета са услугама подршке.

Према министровим речима, ови центри део су пројекта „Унапређен равноправни приступ квалитетном доуниверзитетском образовању за угрожену децу” који Министарство просвете, науке и технолошког развоја реализује у сарадњи са УНИЦЕФ–ом, а финансира ЕУ.

Loading