Превенција насиља и дискриминације у школама

Актуелности

Решење о исправци техничке грешке у Листи вредновања и рангирања пријављених програма по јавном конкурсу за доделу средстава за подстицање програма или недостајућег дела средстава за финансирање програма од јавног интереса који су подршка ученицима средњих школа и студентима у 2025. години која реализују удружења

Листа вредновања и рангирања пријављених програма по јавном конкурсу за доделу средстава за подстицање програма или недостајућег дела средстава за финансирање програма од јавног интереса који су подршка ученицима средњих школа и студентима у 2025. години која реализују удружења

У циљу стварања сигурног и подстицајног окружења, неговања атмосфере сарадње, уважавања и конструктивне комуникације школе планирају превенцију насиља, злостављања и занемаривања, као један од приоритета у остваривању образовно-васпитног рада.

Садржај и начин спровођења превентивних активности дефинишу се развојним планом, школским програм, годишњим планом рада, а у складу са законима, школе су у обавези да сачине и Програм заштите од насиља, злостављања и занемаривања, којим се планирају и утврђују мере и активности које обезбеђују развијање и неговање позитивне атмосфере и стварање безбедног школског окружења.

Програм заштите од насиља утврђује се на основу анализе стања безбедности у школи, присутности различитих облика и интензитета насиља, злостављања и занемаривања, специфичности установе, као и резултата самовредновања и спољашњег вредновања квалитета рада установе.

Превентивне активности са ученицима, родитељима и запосленима обухватају различите и континуиране интерактивне методе рада као што су трибине, радионице, фокус групе, коришћење дигиталних платформи за едукацију, друштвено костристан и хуманитарни рад и др.

Деца и ученици, родитељи и запослени заједнички планирају, осмишљавају и спроводе превентивне активности и оне су усмерене на:

  1. Подизање нивоа свести и осетљивости ученика, родитеља и свих запослених за препознавање свих облика насиља, злостављања и занемаривања;
  2. Неговање атмосфера сарадње и толеранције, поверења, уважавања и конструктивне комуникације у којој се не толерише насиље, злостављање и занемаривање;
  3. Истицање и унапређивање знања, вештина и ставова потребних за креирање безбедног и подстицајног окружења и конструктивно реаговање на насиље
  4. Унапређивање познавања процедура за пријављивање и поступање код ученика, родитеља и свих запослених у случају сумње или сазнања о свим облицима насиља, злостављања и занемаривања и обезбеђивање заштите ученика, родитеља и свих запослених од насиља, злостављања и занемаривања;
  5. Подстицање усвајања позитивних норми и облика понашања, учење вештина конструктивне комуникације и развијање емпатије;
  6. Упознавање са облицима и стратегијама пружања одговарајуће подршке и разумевања различитих облика комуникације и понашања ученика са тешкоћама и сметњама у развоју и инвалидитетом;
  7. Развијање социоемоционалних компетенција ученика, родитеља и запослених (свест о себи, свест о другима, саморегулација, одговорно доношење одлука и др.). 
0

САВЕТНИКА СПОЉНИХ САРАДНИКА У ОБЛАСТИ ЗАШТИТЕ ОД НАСИЉА

0

ЗАПОСЛЕНИХ ПОХАЂАЛО ОБУКЕ О ЗАШТИТИ ОД НАСИЉА У 2023/24.

Loading