ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Са португалским колегом о дуалном образовању и значају ране писмености

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић разговарао је у Лисабону са министром образовања Републике Португалије Тијагом Брандаом Родригесом. Фокус разговора био је на размени искустава у областима законодавства, ране писмености, дуалног образовања и научној сарадњи.

Саговорници су се сагласили да је рана писменост веома важна, али да је до сада неправедно запостављана. У новим законским решењима коначно ћемо предшколско третирати као рану писменост, а не као ”чување” деце у вртићима, истакао је министар Шарчевић. И у Португалији је такође у току измена законодавног оквира, али је намера да рана писменост од 4 до 6 година постане законски обавезна, рекао је министар Родригес. Он је истакао да је највећи проблем образовања то што веома често реформе заустављане услед политичких промена, па су много пута кретале изнова.

Већа аутономија основних школа и рад на законском дефинисању те аутономије је нешто на чему се у овом тренутку ради и у Србији и у Португалији. Та аутономија би према мишљењу министра Шарчевића требало да зависи од квалитета рада и знања које стичу ученици, док је његов колега нагласио да би у циљу добрих резултата у завршним годинама било пожељно увести обавезно тестирање ученика на полугодишту другог, петог и осмог разреда.

”Као држави у којој се концепту дуалног образовања први пут озбиљно приступило ваша искустава су од великог значаја. За кратко време урадили смо много тога, повезали многе компаније и школе, паралелно радећи на прописима који би требало да уреде ту област образовања. Први пут план уписа у средње школе заснивамо и на интересима локалних самоуправа и компанија”, рекао је Шарчевић. Да се план уписа ради у сарадњи са локалним самоуправама уз ослушкивање потреба привреде, потврдио је министар Родригес. ”У нашем систему по завршетку средње школе ученик добије два сертификата, компанија издаје сертификат за практични део, док школа издаје други, сертификат за општеобразовни део. План је да се до 2020.године у 50 одсто школа уведе дуални систем образовања”, нагласио је Родригес.

Када је реч о научној сарадњи министри су констатовали да је она на веома високом нивоу и да је за последње четири године удвостручена.

Шарчевић је позвао португалског колегу да посети Београд како би дали нови импулс просветној и научној сарадњи.

Loading