
Đukić Dejanović: Sistemske afirmativne mere doprinele da se poveća obuhvat dece romske nacionalnosti u vrtićima i školama
Ministarka prosvete prof. dr Slavica Đukić Dejanović je istakla da je povećan broj učenika romske nacionalnosti koji se školuju i da je zbog sistemskih afirmativnih mera kojima se oni podstiču na obrazovanje Srbija primer dobre prakse.
Na konferenciji u Beogradu „Preporuke za institucionalizaciju programa mentorske podrške“ ministarka je istakla važnost obrazovanja učenika romske nacionalnosti.Efekti mera podrške, koje se sprovode značajno su doprineli da se poveća obuhvat pripremnim predškolskim programom za 20 odsto, osnovnom školom za 15 odsto, dok je stopa prelaska u srednju školu za romske učenike povećana za 20 odsto“, rekla je ona.
Đukić Dejanović je rekla i da je sada za 12 odsto više romskih devojčica u srednjoškolskom obrazovanju.
Ona je istakla da je do sada angažovan 271 pedagoški asistent.Pedagoški asistenti u osnovnim školama značajno su doprineli da se smanji osipanje i poveća obuhvat obaveznim osnovnim obrazovanjem“, rekla je ministarka.
Ministarka prosvete podsetila je i na druge mera podrške među kojima su upis dece romske nacionalnosti u predškolsku ustanovu, upis u osnovnu školu i bez dokumenata, mere afirmativne akcije upisa u srednje škole i na visoko-školske ustanove, besplatni udžbenici za osnovce, stipendije za srednjoškolce. U domenu visokog obrazovanja, takođe, se realizuje mera afirmativnog upisa.