Da se smanji broj časova u školama

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dr  Srđan Verbić  prisustvovao je danas konstitutivnoj sednici Nacionalnog prosvetnog saveta, prvoj nakon devetomečne pauze zbog izbora novih članova, koje bira Skupština Srbije.

Obraćajući se članovima NPS, ministar Verbić je ukazao da imaju veliku odgovornost i da kada donose odluke razmišljaju o učeniku.

„ Odluke koje donosite imaju dugoročne posledice, a da li će  biti pozitivne ili negativne zavisi samo od vas“, naglasio je mnistar. On je naveo da u obrazovanju ima mnogo interesnih grupa i lobija sa kojima moramo da se borimo.

„Kada se menja program, plan, kada se menja broj časova, kada se usvajaju odluke o udžbenicima, vi imate moć i odgovornost da kažete i ne i da – da postupite po svojoj savesti. Vaša uloga je tu ključna, vi ste poslednji odbrambeni bedem u obrazovanju“, poručio je ministar Verbić, članovima NPS.

Ministar Verbić je  naglasio da  đaci u  školama imaju više časova nego što je to zakonom dozvoljeno i zatražio da nadležna stručna tela preispitaju nastavne programe kao bi se ta praksa prekinula.

„Uvođeni su novi predmeti i dalje se traže neki novi predmeti, a broj časova je ogrančen na 20 u mlađim razredima i 25 u starijim. Đaci imaju više časova nego što je to zakonom dozvoljeno i mi to moramo da uskladimo“, kazao je Verbić.  On je rekao da razume socijalni momenat i da je cilj postići određeni fond da bi se za to primila plata, ali da se, ipak, mora imati u vidu interes đaka.

„Sada je posao na Zavodu za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja da revidira plan za osnovnu i srednju školu, da uradi analizu da li i koliko predmeti zadovoljavaju ono što su ciljevi i da u skladu sa tim Nacionalni prosvetni savet predloži rešenje“, rekao je Verbić.

Ministar Verbić  smatra da treba smanjiti broj obaveznih izbornih predmeta – veronauke i građanskog vaspitanja.

„Trebalo bi da se broj časova obaveznih izborih predmeta smanji i da se ne izučavaju svih 12 razreda osnovne i srednje škole, nego u četiri. Stručna  tela treba da procene kako i u kom obimu“, kazao je ministar.

On je naveo da  14 godina od kako su uvedeni predmeti građansko vaspitanje i veronauka nije bilo ozbiljnih procena učinka tih predmeta i efekata nastave. Verbić smatra da je neophodno da se stručna tela time pozabave i da izrade novi predlog plana izučaanja ovih predmeta.

Ministar je još rekao da ima mnogo pitanja koja nisu rešena, a koja moraju da se reše – regulisanje upisne politike, velike mature, efikasnije mreže škola.

„I dalje imamo škole sa više nastavnika nego đaka. Imamo školu sa sedam učenika i 16 nastavnika“, kazao je Verbić i istakao da je to problem prilikom svakog određivanja budžeta za prosvetu. Ministar smatra i da je potrebno izmeniti pravilnik o vrstama stručne sreme koji propisuje neophodne kvalifikacije koje neko mora da ima kako bi držao nastavu iz određenog predmete. Cilj je da jedan nastavnik može da bude predavač u više srodnih stručnih oblasti.

On je naglasio da u školi treba da ima mnogo više vannastavnih aktivnosti, kao i da se stvore uslovi da više škola pređe na jednosmenski  rad.

Loading