Đukić Dejanović: Konkretizovani koraci saradnje u oblasti obrazovanja između Republike Srbije i Republike Srpske

Ministarka prosvete prof. dr Slavica Đukić Dejanović razovarala je danas u Banja Luci sa ministarkom prosvete i kulture Republike Srpske Željkom Stojičić o konkretizaciji saradnje dogovorene na zajedničkom sastanku uoči Svesrpskog sabora, kada su utvrđeni određeni pravci saradnje u oblasti obrazovanja.

Osnovni cilj današnjeg susreta je produbljivanje saradnje u oblasti obrazovanja i konkretizacija određenih aktivnosti. Dogovorili smo da 15. septembar, kao Dan srpskog jedinstva, slobode i nacionalne zastave, bude prvi dan kada će se razmenjivati posete nastavnika i učenika između Republike Srbije i Republike Srpske, kako bi boraveći jedni kod drugih osetili pravo gostoprimstvo i učvrstili veze“, rekla je ministarka Đukić Dejanović i istakla da je raduje što je ovaj sastanak održan nepunih mesec dana nakon prethodnog sastanka.

Ministarka Đukić Dejanović je navela da je razgovarano i o nacionalnoj čitanci i da „ko dobro poznaje svoju tradiciju, kulturu, jezik i umetnost može poštovati i sve druge nacije i biti model i drugima“.

Nacionalna čitanka će biti dostupna i korišćena kao međupredmetno sredstvo za obrazovanje mladih. Treba edukovati i nastavnike i učitelje u vezi sa tim i u planu je izrada obuke“, naglasila je ministarka Đukić Dejanović.

Ministarka prosvete i kulture Republike Srpske Željka Stojičić je navela da saradnja odvija na osnoviu Sporazum o specijalnim i paralelnim vezama između Republike Srpske i Srbije i potpisanih memoranduma.

Radiće se na jačanju međuinstitucionalne saradnje, te saradnje između rukovodstava škola, nastavnika i učenika sa ciljem njenog unapređenja. Tema razgovora bilo je i izučavanje nacionalnih predmeta, a što je bio priroitet i u prethodnom periodu, kako bismo jačali nacionalne vrijednosti i identitet“, rekla je ministarka prosvete i kulture Stojičić na konferenciji za novinare održanoj posle ovog sastanka

Na sastanku je istaknuta važnost unapređenja kreativnog razmišljanja i razumevanja kod najmlađe dece kroz školske programe.

Tema razgovora bila je i izrada zajedničkih testova koji treba da služe za evaluaciju i unapređivanje sistema vaspitanja i obrazovanja.

Loading