ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Израда нових стандарда у образовању на добробит и ученика и наставника

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић изјавио је данас да нови образовни стандарди представљају услов за иновирање наставних програма и методике наставе и треба да допринесу већем квалитету образовања, што је и стратешко опредељење ресорног Министарства.

Почињемо да се бавимо оним што српско образовање очекује већ дуже време. Желимо да направимо боље резултате, јер међународни резултати ученичких постигнућа нису онакви какви желимо да буду. Државна матура, платни разреди и нови стандарди су полуге које образовање треба да промене на боље, рекао је министар Шарчевић обраћајући се наставницима основних и средњих школа и универзитетским професорима који учествују на скупу поводом почетка рада на развоју и унапређивању образовних стандарда.

Министар је истакао да ће израда нових стандарда образовања бити на добробит у ученика и наставника, те да наставници и професори дају велики допринос да се стандарди подигну, како би се омогућило ђацима да лакше и брже уче и да се усмере ка функционалним знањима.

Он је најавио да ће након израде стандарда уследити иновирање програма наставе и учења, уџбеника, завршних испита у основној и средњој школи.

Министар Шарчевић захвалио се Европској унији која подржава Министарство просвете, науке и технолошког развоја када су у питању пројекти  у образовању.

Вођа тима Пројекта државна матура Грегор Мохорчић рекао је да су стандарди веома важни, не само за основну и средњу школу, него и даље за живот.   Он је навео да  је циљ да ученици на крају средњошколског образовања достигну унапређене стандарде у погледу примене знања.

У сарадњи са експертским тимовима Пројекта државна матуре и Редис 2030 (Подршка ЕУ реформи образовања у Србији), Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања је осмислио нови концепт за развој образовних стандарда. По том концепту, поред развоја специфичних предметних компетенција, фокус ће бити и на развоју општих предметних и кључних компетенција и функционалне писмености код ученика.

Loading