
Realizovana obuka nastavnika
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog je u saradnji sa Omladinskim pozorištem DADOV u Beogradu realizovalo danas program stručnog usavršavanja za zaposlene u obrazovanju pod nazivom „Obuka nastavnika za tretman teme vršnjačkog nasilja kroz dramsku formu“.
Programu je prisustvovalo 104 nastavnika što predstavlja pun kapacitet obuke. Za ostale prijavljene nastavnike, njih 137 formirana je „lista čekanja“ ukoliko se u dogovoru sa Ministarstvom naprave naredni termini obuke u februaru i martu.
U uvodnom izlaganju državna sekretarka gospođa Gordana Predić, naglasila je potrebu i značaj održavanja ovakvih obuka u cilju prevencije pojave vršnjačkog nasilja u školama, to prilikom je istakla da će ministarstvo zbog velikog interesovanja razmotriti mogućnost uvođenja dodatnih termina.
Prvo predavnje pod nazovom „Zaštita od nasilja u školama-izazovi i mogućnosti“ održale su Biljana Lajović, specijalista školske psihologije i Milena Oparnica, psiholog.
Nakon toga održano je predavanje „Tretiranje nasilja u dramskim formama – “Uvod u tehnike i alate“ . Tokom ovog predavanja dramaturg Tijana Grumić i reditelj Vladan Đurković prisutnima su predočili mogućnosti rada u dramskim sekcijama na angažovane teme.
U okviru drugog dela programa organizovana je kratka radionica sa ciljem obučavanja učesnika da sastave dramsku priču ili situaciju na osnovu iskustava učesnika njihovih dramskih sekcija. Naime, radionica se zasnivala na principu rada Škotskog nacionalnog pozorišta iz Edingburga i koristila je princip sastavljanja priče kroz narativnu strukturu objašnjenu u knjizi ’’Heroj sa hiljadu lica’’ Džozefa Kembela (Joseph Campbell: The Hero with a Thousand Faces).
Deca iz glumačke škole omladinskog pozorišta DADOV bila su pozvana da kao učesnici radionice budu oni od čijih će se iskustava sastaviti priča. Osmoro dece dobilo je zadatak da na 6 zadatih tema napišu nekoliko kratkih asocijacija ili iskustava (za svaku temu bilo je odvojeno 60 sekundi za pisanje). Nakon što su deca napisala svoje utiske i iskustva, nastavnici koji su bili učesnici radionice podelili su se međusobno u 8 grupa i imali zadatak da od papirića na kojima su deca pisala (a koje su nasumično odabrali po jedan sa svake od 8 gomila) sastave priču koju bi kasnije mogli da prenesu na pozorišnu scenu.
Nakon te radionice povela se diskusija o principu rada na pozorišnoj predstavi kada ne postoji tekstualni predložak za nju i mogućnostima koje ovakva vrsta radionice pruža. Osim toga, na nekoliko kratkih primera prikazano je i kako funkcionišu neke druge tehnike rada sa decom koje su pomenute u prvom delu programa kada se pričalo o Forum teatru i Plejbek teatru. U ovom delu radionice ponovo su kao velika pomoć bila deca iz glumačke škole pozorišta DADOV. Nakon toga usledila su pitanja, a ubrzo zatim i završetak kompletnog programa obuke.