
Izveštaj o uključenosti učenika iz osetljivih grupa u obrazovno-vaspitni rad tokom nastave na daljinu
U realizaciju nastave na daljinu, prema izveštavanju škola, uključeno je bilo 99 odsto učenika u osnovnim i u srednjim školama, dok je u školama za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju i invaliditetom obuhvat iznosio 93 odsto, pokazalo je. istraživanje „Praćenje načina učešća i procesa učenja učenika iz osetljivih grupa tokom ostvarivanja obrazovno-vaspitnog rada učenjem na daljinu“.
To se odnosi na praćenje TV časova, korišćenje onlajn platformi za učenje i alternativnih oblika nastave na daljinu.
Istraživanje je sprovedeno kako bi se pratilo uključivanja učenika iz osetljivih grupa u ponuđene modalitete obrazovanja na daljinu, ali i izazovi sa kojima su se škole suočile u procesu organizacije rada za decu iz osetljivih grupa. Istraživanje je značajno i zbog planiranja daljih vidova podrške školama i učenicima.
Kao odgovor na obustavu neposrednog obrazovno vaspitnog rada usled pandemije virusa Kovid 19 (COVID-19), Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja pripremilo je operativni plan za nastavak rada škola u uslovima vanrednog stanja, koji je obuhvatio učenje na daljinu putem TV kanala, uključivanjem učenika u onlajn platforme, primenom različitih digitalnih alata i alternativnih vidova organizacije učenja.
Za potrebe istraživanja Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije u saradnji sa Unicefom (UNICEF) pripremilo je upitnik koji je distribuiran svim državnim osnovnim i srednjim školama na teritoriji Republike Srbije.
Prvi deo istraživanja koji sadrži pregled kvantitativnih podataka prikupljenih iz preko 95% škola možete pogledati na https://prosveta.gov.rs/grupa-za-inkluziju/