
Javno privatno partnerstvo ključno u saradnji škola i privrede
U Beogradu je danas održana regionalna konferencija „Srednje stručno obrazovanje:kvalitet saradnje između škola i privrede“ sa koje je poručeno da je javno privatno partnerstvo ključno u saradnji škola i privrede.
Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dr Srđan Verbić je rekao da je za povezivanje obrazovanja i tržišta radne snage najvažnije poverenje.
„Ni roditelji nemaju poverenja da će njihova deca upisati pravu školu, a ni đaci nemaju poverenja da će poslodavci obezbediti uslove koje žele, a ni poslodavci da će se država držati onoga što je obećala, da će obezbediti podršku, da neće dozvoliti da bez stručne spreme rade posao. Moramo da imamo primere koji grade to poverenje“, smatra Verbić.
Ministar je mišljenja da je jedan od najboljih načina da se poverenje izgradi je javno privatno partnerstvo.
„Potrebno je da u naše škole ulaze kompanije koje imaju dugoročne planove, koje žele da unaprede obrazovanje, da podržavaju školu u celini, a ne samo određene obrazovne profile. poručio je ministar dodajući da je javno privatno partnerstvo ključ kako premostiti taj jaz. Ministar Verbić je naveo da postoje dobri primeri u ovom trenutku, a oni se javljaju tamo gde imamo odgovorne kompanije i odgovornu lokalnu samoupravu.
„Naši đaci nemaju dovoljno prakse i ne mogu da izađu iz škole dovoljno vešti ako ne povećamo praksu od stolara do budućih lekara. Primeri dobre prakse treba da budu vidljivi svima, naročito đacima. Ako budu imali dobre primere bitno drugačije će odluke donositi“, naglasio je Verbić.
Predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Marko Čadež je istakao od kada je došao na čelo ove institucije, intenzivno se bavi saradnjom institucija koje se bave obrazovanjem i privrede.
„To je pitanje opstanka obrazovanja i konkurentnosti naše privrede, kao i budućnosti ulaskom u veći sistem EU“, poručio je on. Čadež je kazao da se slaže sa ministrom Verbićem , da je važno javno privatno partnerstvo.
„Ono što sada imamo je veoma jasna studija šta je neophodno promeniti i uraditi što se tiče zakonskog okvira, kakvo je današnje stanje, koliko prakse u Srbiji postoji. Došli smo do nekih 1.000 privrednih subjekata koje imaju institut prakse. Svi žele da se to napravi sistemski, da ne zavisi od toga da li će jedna firma ili jedna škola naći dogovor sa privrednim subjektom o praksi“, objasnio je on. Čadež je ukazao da postoje firme koje traže radnu snagu, na primer stolara i tapetara, a kojih nema dovoljno, zbog čega preduzeća ne mogu da šire svoje delatnosti.
Ambasador Austrije u Srbiji Johanes Ajgner naglasio je da se zemlje regiona nalaze pred sličnim izazovima i zajedničkom budućnošću.On je rekao da je Austrija spremna da svoje bogato znanje i iskustvo stavi na raspolaganje regionu, bez težnje da se sistem prenese u potpunosti.
„U oblasti dualnog obrazovanja ne može se poći od toga da ćemo u Srbiji imati gustu mrežu malih i srednjih preduzeća, kao što je slučaj u Austriji, Švajcarskoj i Nemačkoj, te će ponuda morati da se prilagodi, i model adaptira“, ukazao je Ajgner i dodao da model ne može da se preslika u potpunosti .
On je istakao da je važno da u toj saradnji škole-privrede može doći do saradnje zemalja regiona i Austrije.
U Beogradu je danas održana regionalna konferencija „Srednje stručno obrazovanje:kvalitet saradnje između škola i privrede“ sa koje je poručeno da je javno privatno partnerstvo ključno u saradnji škola i privrede.
Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dr Srđan Verbić je rekao da je za povezivanje obrazovanja i tržišta radne snage najvažnije poverenje.
„Ni roditelji nemaju poverenja da će njihova deca upisati pravu školu, a ni đaci nemaju poverenja da će poslodavci obezbediti uslove koje žele, a ni poslodavci da će se država držati onoga što je obećala, da će obezbediti podršku, da neće dozvoliti da bez stručne spreme rade posao. Moramo da imamo primere koji grade to poverenje“, smatra Verbić.
Ministar je mišljenja da je jedan od najboljih načina da se poverenje izgradi je javno privatno partnerstvo.
„Potrebno je da u naše škole ulaze kompanije koje imaju dugoročne planove, koje žele da unaprede obrazovanje, da podržavaju školu u celini, a ne samo određene obrazovne profile. poručio je ministar dodajući da je javno privatno partnerstvo ključ kako premostiti taj jaz. Ministar Verbić je naveo da postoje dobri primeri u ovom trenutku, a oni se javljaju tamo gde imamo odgovorne kompanije i odgovornu lokalnu samoupravu.
„Naši đaci nemaju dovoljno prakse i ne mogu da izađu iz škole dovoljno vešti ako ne povećamo praksu od stolara do budućih lekara. Primeri dobre prakse treba da budu vidljivi svima, naročito đacima. Ako budu imali dobre primere bitno drugačije će odluke donositi“, naglasio je Verbić.
Predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Marko Čadež je istakao od kada je došao na čelo ove institucije, intenzivno se bavi saradnjom institucija koje se bave obrazovanjem i privrede.
„To je pitanje opstanka obrazovanja i konkurentnosti naše privrede, kao i budućnosti ulaskom u veći sistem EU“, poručio je on. Čadež je kazao da se slaže sa ministrom Verbićem , da je važno javno privatno partnerstvo.
„Ono što sada imamo je veoma jasna studija šta je neophodno promeniti i uraditi što se tiče zakonskog okvira, kakvo je današnje stanje, koliko prakse u Srbiji postoji. Došli smo do nekih 1.000 privrednih subjekata koje imaju institut prakse. Svi žele da se to napravi sistemski, da ne zavisi od toga da li će jedna firma ili jedna škola naći dogovor sa privrednim subjektom o praksi“, objasnio je on. Čadež je ukazao da postoje firme koje traže radnu snagu, na primer stolara i tapetara, a kojih nema dovoljno, zbog čega preduzeća ne mogu da šire svoje delatnosti.
Ambasador Austrije u Srbiji Johanes Ajgner naglasio je da se zemlje regiona nalaze pred sličnim izazovima i zajedničkom budućnošću.On je rekao da je Austrija spremna da svoje bogato znanje i iskustvo stavi na raspolaganje regionu, bez težnje da se sistem prenese u potpunosti.
„U oblasti dualnog obrazovanja ne može se poći od toga da ćemo u Srbiji imati gustu mrežu malih i srednjih preduzeća, kao što je slučaj u Austriji, Švajcarskoj i Nemačkoj, te će ponuda morati da se prilagodi, i model adaptira“, ukazao je Ajgner i dodao da model ne može da se preslika u potpunosti .
On je istakao da je važno da u toj saradnji škole-privrede može doći do saradnje zemalja regiona i Austrije.