
Ministar Stanković na „Samitu o obrazovnim tehnologijama 2025“ u Istanbulu
Srbija je u pravom trenutku prepoznala značaj i ulogu digitalnog obrazovanja i njegovu ulogu u procesu unapređenja kvaliteta nastave i postignuća učenika, izjavio je danas na međunarodnom „Samitu o obrazovnim tehnologijama 2025“ u Istanbulu ministar prosvete prof. dr Dejan Vuk Stanković.
Na skupu pod pokroviteljstvom Ministarstva nacionalnog obrazovanja Republike Turske, a čija je tema „Digitalna transformacija obrazovanja: inovacije, dostupnost i održivost“, Stanković je rekao da je Srbija prva u regionu jugoistočne Evrope napravila iskorak u upravljanju razvojem veštačke inteligencije i pozicionirala se kao lider u regionu, što je prepoznato i predsedavanjem Globalnim partnerstvom za veštačku inteligenciju.
On je podsetio da je nakon Strategije usvojene 2019. godine, Vlada Republike Srbije u januaru ove godine usvojila Strategiju za razvoj veštačke inteligencije do 2030. godine, koja će omogućiti ubrzan razvoj veštačke inteligencije u Srbiji.
„Ovaj dokument prepoznaje značaj i ključnu ulogu digitalnog obrazovanja u unapređenju kvaliteta nastave i postignuća učenika, kao i podršku njihovom sveukupnom razvoju“, rekao je ministar.
On je ukazao da veštačku inteligenciju ne treba posmatrati kao zamenu, već kao podršku ljudskom znanju.
„Napredni kapaciteti veštačke inteligencije za učenje, analizu i automatizaciju proširuju ljudske mogućnosti i predstavljaju moćno sredstvo za rešavanje problema – ali je važno da se moderne tehnologije koriste kritički, bezbedno i odgovorno“, ocenio je ministar prosvete.
Ministar Stanković razgovarao je juče u Istanbulu na marginama Samita sa ministrom nacionalnog obrazovanja Republike Turske prof. dr Jusufom Tekinom o mogućnostima za proširenje saradnje u oblasti obrazovanja, posebno kada je reč o zajedničkim projektima, razmeni studenata i nastavnog osoblja, zajedničkih naučno-istraživačkih inicijativa i saradnje u oblasti obuka i stručnog usavršavanja nastavnog kadra.
Ovogodišnji samit okuplja predstavnike ministarstava obrazovanja, institucija obrazovanja iz celog sveta, kako bi se razmenile ideje, iskustva i inovativna rešenja u oblasti primene tehnologije u obrazovanju. Učešće Srbije na ovom događaju predstavlja važan korak ka jačanju međunarodne saradnje u sektoru obrazovanja, posebno u oblasti digitalizacije, obuke nastavnog kadra, razvoju kurikuluma i implementacije savremenih tehnologija u učionicama.