Ministar Verbić razgovarao sa nastavnicma u Čačku

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dr Srđan Verbić najavio je Osnovnoj školi „Milica Pavlović“ u Čačku da će u februaru ove godine biti organizovan interni konkurs za načelnike svih 18 školskih uprava u Srbiji. On je naveo da je cilj Ministarstva da školske uprave voditi najsposobniji ljudi.

„U Ministarstvu prosvete je danas završena nova sistematizacija radnih mesta, tako da će u 18 školskih uprava u Srbiji biti raspisani konkursi za načelnike školskih uprava „, naveo je ministar.

On je naglasio da će ubuduće, radi optimizacije kao i što podizanja kvaliteta sistema obrazovanja, školske uprave voditi najsposobniji ljudi.

Ministar Verbić je u Čačku učestvovao na tribini „Kako do boljeg statusa nastavnika“ na kojoj je bilo prisutno više od 50 zaposlenih u Osnovnoj školi „Milica Pavlović“, kao i predstavnici sindikata u obrazovanju.

Na tribini se govorilo o štrajku prosvetnih radnika, eksternoj evaluaciji škola, platnim grupama i platnim razredima, izmenama Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, kao i o Pravilniku o licencama. Ministar je najavio da će ovim Pravilnikom poseban status biti dodeljen nastavnicima koji su pedagoški savetnici.

Nastavnici su govorili o lošem statusu zaposlenih u prosveti, uslovima rada, fondu časova, kao i zastarelim propisima i planovima i programima.Razgovaralo se i o racionalizaciji u prosveti, a ministar je naveo da će tokom 2015. godine biti smanjen broj zaposlenih u ovom sistemu ukrupnjavanjem norme nastavnika. On je naveo da je to jedan od najvažnijih poslova Ministarstva i sindikata prosvete, a kao primer on je naveo da će u budućnosti umesto četiri nastavnika koji imaju 25 odsto norme (časova), raditi jedan nastavnik sa punom normom.

Govoreći o štrajku prosvetnih radnika, ministar je ponovio da sredstava za povećanje plata prosvetnih radnika u ovom trenutku nema, ali da očekuje da će se kroz racionalizaciju ostvariti uštede dovoljne da se tokom 2016. poboljša materijalni položaj zaposlenih u prosveti.

Loading