ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Министарка Ђукић Дејановић на Копаоник бизнис форуму

Министарка просвете проф. др Славица Ђукић Дејановић учествовала је данас на панелу „Образовање 4.0“ у оквиру Копаоник бизнис форума.

На панелу је било речи о томе која знања, вештине, ставове и вредности би требало данас развијати код ученика, каква је улога нових технологија  у образовном процесу, мотивацији наставника и ученика, као и значају целоживотног учења и образовања одраслих.

Министарка просвете истакла је да ученици у Србији о новим технологијама уче већ у првом циклусу основног образовања.

“Дигитални свет је од школске 2020/2021. године обавезан школски предмет у оквиру првог циклуса основног образовања од 1. до 4. разреда основне школе. У другом циклусу образовања, од петог до осмог разреда основне школе постоји обавезан предмет Информатика и рачунарство. Осим тога, ученици од 5. до 8. разреда имају и обавезан предмет Техника и технологија. Вештачка интелигенција има своје место у програмима наставе и учења у оквиру предмета Информатика и рачунарство и Техника и технологија а осврт на ову тему приметан је и у предмету Дигитални свет”, навела је Ђукић Дејановић.

Она је додала да је у средњем образовању вештачка интелигенција део наставног плана и програма неколико школских предмета, углавном изборних, међу којима је “Савремена технологија”, где уче о вештачкој интелигенцији.

Министарка је указала и на значај целоживотног учења, као и на сарадњу свих релевантних чинилаца када је реч о креирању образовних политика.

“Пројекат Мастер 4.0 повезује технолошка знања са пословним вештинама у оквиру четири ИТ + БИЗНИС програма у Београду, Нишу и Крагујевцу, а гради и мост између технологије и уметности кроз два ГЕЈМИНГ мастера у Београду и Крагујевцу”, навела је Ђукић Дејановић.

Она је објаснила да ти програми студентима пружају могућност да се упознају са свим аспектима рада на реализацији различитих сегмената израде, дизајнирања и продукције видео-игара, а потом да та искуства укључе и у свој будући професионални рад.

Министарка просвете је указала да је  дигитална трансформација веома важан процес, али не сме бити на уштрб класичног учења.

Она је навела пример Шведске у којој се у школе уместо таблета и других помагала више враћају књиге, .

„Дигитална трансформација, као динамичан и сложен процес одвија се у складу са нашим друштвеним вредностима. Када је реч о образовању нарочито морамо да водимо рачуна да дигитална трансформација заправо буде дигитална еволуција током које приоритетно настојимо да водимо рачуна о добробити и подршци целовитом развоју ученика”, казала је министарка просвете.

 

 

 

 

Loading