
Ministarska konferencija u Parizu
Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević 24. i 25. maja 2018. godine učestvovao je na Ministarskoj konferenciji u Parizu. Na konferenciji su učestvovali ministri obrazovanja 48 zemalja koje su uključene u Evropski prostor visokog obrazovanja – European Higher Education Area.
Ministar Šarčević je bio, uz ministre obrazovanja Francuske i Bugarske, jedan od predsedavajućih i uvodničara. U obraćanju je rekao da su u Srbiji u toku reforme svih nivoa obrazovanja i da je temelj tih reformi kvalitet. “U prethodnom periodu Srbija je, u saradnji sa svojim partnerima i kroz rad Bolonja follow up grupe, intenzivno radila na definisanju reformskih procesa. Učinjeni su veliki napori da se trasira put reforme visokog obrazovanja, s obzirom na njegovu ulogu u globalnom društvu znanja i tržištu rada. Ne sme se izgubiti iz vida da se samo uvođenjem politike i prakse osiguranja kvaliteta osigurava podsticanje uzajamnog poverenja i transparentnosti, što je neophodan preduslov za međunarodnu konkurentnost i uspostavljanje dijaloga o visokom obrazovanju sa ostalim regijama sveta“, rekao je Šarčević.
Inače, Republika Srbija je sa Republikom Bugarskom kopredsedavala Grupom za praćenje Bolonjske deklaracije, koja je zadužena za standardizaciju i obezbeđivanje kvaliteta sistema visokog obrazovanja u Evropi. Upravo to telo je pripremilo nacrt zajedničkog dokumenta-komunikea, koji je usvojen na konferenciji u Parizu.
Osim ministara članica, u radu Konferencije učestvovali su i ministri država iz Azije i Afrike, koji imaju posmatrački status u okviru Evropskog prostora visokog obrazovanja. Ministri su razmatrali predloge o implementaciji bolonjskog procesa, diskutovali o budućnosti visokog obrazovanja i pitanjima obrazovne politike i saradnje.
Na marginama konferencije u Parizu, ministar Šarčević imao je bilateralne razgovore sa kolegama iz Austrije, Španije, Portugalije Švajcarske, Hrvatske, Gruzije i Nigera. Na sastancima je dogovorena buduća saradnja, kako na nivou ministarstava tako i na nivou visokoškolskih ustanova.