ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Министарство просвете, науке и технолошког развоја интензивно ради на новој Стратегији развоја образовања, васпитања и науке до 2030. године

Министар просвете науке и технолошког развоја Младен Шарчевић представио је данас на конференцију за новинаре досадашње резултате рада на припреми нове Стратегије развоја образовања, васпитања и науке до  2030 године.

Он је рекао да је европска пракса да се стратегије раде на период до 10 година и да скоро све европске земље, као и развијене земље у свету на сличан начин праве планове за стратешки развој образовања, васпитања и науке.

Радићемо и Акциони план за првих пет година. Иначе, на новој стратегији се ради око осам месеци и то у великим тимовима.  Одржани су бројни састанци и радионице са радним групама у чијем саставу су били представници разних образовних институција, међународних организација и партнера, невладиних организација које се баве образовањем. У том раду, кроз пројекте имамо подршку и Европске комисије, рекао је министар на конференцији за новинаре.

Шарчевић је рекао да ће јавности бити представљени сви сегменти на које се односи нова Старатегија и додао да је планирано да прво буде представљено како би требало  да изгледа предшколско и основно образовање.

Нама је мото квалитет образовања. У доуниверзитетском образовању у фокусу нам је васпитна улога установе. Желимо да установе поврате ту улогу и правимо алате и инструменте да се то оствари, нагласио је министар просвете.

Он је навео да реченица  „Друштво засновано на знању“ није фраза и да то подразумева да има више квалитетно високообразованих младих људи.

Министар је објаснио да се то обезбеђује, између осталог, кроз строжу акредитацију установа, кроз увођење индикатора квалитета и кроз нове моделе финансирања и да се то ради у пракси.

Шарчевић је рекао да је ресорно министарство у постојећем саставу успело да изврши у потпуности све што је предвидела постојећа Стратегији која се односи се на период  од 2012-2020 године.

Ми смо негде крајем 2019. године од Европске комисије, односно Комесаријата за образовање добили оцену да је њена реализација 100 одсто. Било је тешко то радити, јер није постојао ни Акциони план како то треба да изгледа, навео је министар.

На конференцији за новинаре било је речи и о новом концепту државне матуре, промени начина прегледања завршног испита, запошљавању у просвете и другим темама.

Loading