Nacionalni model dualnog i preduzetničkog obrazovanja

U Srbiji je u prethodnom periodu  kreiran Nacionalni model dualnog i preduzetničkog obrazovanja uz uvažavanje podrške  iskustava Švajcarske, Nemačke i Austrije.  Osnovno polazište u ciljevima našeg modela  čine potrebe privrede pa su u njegovom formiranju ravnopravno učestvovali Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Privredna komora Srbije. Sklapanje ugovora od strane škola, ali i roditelja sa kompanijama koje će plaćati nadoknade za učenički rad svakako predstavljaju značajan korak u unapređenju našeg srednje stručnog obrazovanja. Benefiti se ogledaju i u mogućnosti da deca za vreme formalnog obrazovanja steknu funkcionalna znanja stečena u realnom radnom okruženju kao i da se odmah nakon školovanja zaposle. Na ovaj način smanjiće se u narednom periodu stopa nezaposlenih mladih do 25 godina.

Uloga   kompanija  u okviru aktivnog učešća mladih u proizvodnom procesu ogleda se u značajnom smanjivanju troškova države koja je do sada ulagala ogromna sredstva u opremu i  repromaterijale učionica-radionica u cilju sprovođenja učeničke prakse. S obzirom da je srpska privreda u prethodnom periodu ulagala ogromna sredstva u neformalno obrazovanje ( a već je kroz porez ulagala sredstva u formalno obrazovanje) prepoznala je u uvođenju dualnog obrazovanja rešenje najvećeg problema  a to su kvalifikovani kadrovi koji bi  se kroz proces formalnog dualnog obrazovanja osposobili za aktivno učešće u proizvodnom procesu odmah nakon školovanja i na taj način obezbedili kvalitet poslovanja kompanija.

U toku je nova metodologija plana upisa u srednje stručne škole koja uključuje predstavnike privrede, lokalne samouprave, nacionalne službe za zapošljavanje, direktora škola i načelnika školskih uprava uz postojanje novih formulara koji obezbeđuju pre svega sagledavanje stanja u našoj privredi i njihove potrebe za određenim profilima. U skladu sa informatizacijom privrednog i obrazovanog sistema i njihovim umrežavanjem na ovaj način očekuje se značajna podrška formiranju novih profila kao i modernizacija postojećih, odnosno njihova implementacija u obrazovni sistem u narednoj školskoj godini.

 

 

Loading