ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Напредак у имплементацији дуалног образовања

Резултати трећег истраживања о покретачима и препрекама у примени Закона о дуалном образовању показују да се после скоро годину од почетка примене овог закона види напредак у имплементацији овог модела средњег стручног образовања.

Ученици континуирано исказују заинтересованост да упишу дуалне образовне профиле, компаније учествују у реализацији учења кроз рад у сарадњи са школама у складу са законском регулативом, а број школа које уписују ученике у дуалне образовне профиле се континуирано повећава, показало је ово истраживање, које је Министарство просвете, науке и технолошког развоја реализовало у сарадњи са Катедром за образовне системе Швајцарског Федералног Института за технологију у Цириху.

На питање да ли дуално образовање одговара потребама ученика и послодаваца у Србији, 87,4% испитаника је одговорило позитивно, што је помак у односу на претходну годину када је такође висок проценат, 82,5% испитаника рекло да одговара.

Истраживање указује да су ученици у дуалном образовању задовољни досадашњим искуством, док њихови родитељи сматрају да овај вид образовања ученицима пружа веће шансе за запошљавање након завршетка школовања. 

Такође, компаније које учествују у реализацији учења кроз рад извештавају да имају позитивно искуство у дуалном образовању. Оне наводе да им дуално образовање омогућава да активно учествују у образовању будућих кадрова и да подрже економски развој целе земље.

Поред свих позитивних искустава, истраживање указује да епидемиолошка ситуација и њен утицај на пословање компанија може значајно утицати на реализацију Закона о дуалном образовању који се налази на почетку примене.   

У истраживању је учествовало 190 испитаника, међу којима су били представници свих заинтересованих страна које учествују у дуалном образовању и реформи која се односи на дуално образовање ( МПНТР, ПКС, школске управе, регионалне привредне коморе, школе, компаније, ученици, родитељи, итд.).

Истраживање је урађено у циљу унапређења квалитета дуалног образовања у оквиру пројекта Швајцарске агенције за развој и сарадњу „Подршка у развоју и успостављању Националног модела дуалног образовања“. Подаци добијени овим истраживањима се користиће Комисија за развој и спровођење дуалног образовања у циљу планирања даљег рада и спровођења дуалног образовања.

 

 

 

Loading