Одговорност целог друштва
Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић осудио је данас физичко насиље над ромским дечаком, учеником Основне школе „Карађорђе“, али је истакао да се тај инцидент није десио у самој школи и да није фер да се школа због тога сматра одговорном.
„Наравно да је недопустиво да се деца физички сукобљавају. Не желим да мешам тезе, али бесмислено за инциденте који се дешавају ван школе, одговорном сматра само школа“ рекао је Шарчевић и навео да се надлежни труде да сваки проблем реше. „Али, није фер. Постоје и други одговорни, породица, полиција, центри за социјални рад. Ово се није десило у школи и бесмислено је пришивати школи сваку одговорност“, поновио је Шарчевић. Он је додао да је осмолетка „Карађорђе“ врло узорна школа, коју води квалитетан директор.
Министарство просвете , науке и технолошког развоја апелује на све да се пре објављивања оваквих вести добро провере чињенице о месту инцидента, јер школа не може да сноси одговорност за догађаје ван школског дворишта.
Иако се инцидент десио ван школског дворишта, школа је одмах по сазнању предузела кораке из домена васпитног рада у оквиру своје надлежности. У школи је након обављеног разговора са ученицима, прво обављен разговор са припадницима ПУ Вождовац , затим је одржан састанак Тима за заштиту ученика од насиља, злостављања и занемаривања , коме су поред чланова Тима присуствовале и одељенске старешине. На састанку су се чланови Тима усагласили око степена насиља и у складу са тим утврђене су мере и даљи кораци. Након тога је обављен разговор са родитељима поменутих ученика осмог разреда, који су упознати са дешавањем и упућени да се даље јаве ПУ Вождовац. Обављен је и разговор са учеником седмог разреда и његовим родитељима у ком су предочене све мере заштите и подршке које ће школа предузети.
Сматрамо да овакви догађаји указују на потребу интензивнијег укључивања родитеља у васпитни рад са својом децом јер до обавезног укључивања у образовни систем до шест година деца усвајају систем вредности који им нуди ужа и шира породица и укупно друштвено окружење. Након тога школа може да спроводи васпитни рад у домену својих могућности, али треба имати на уму значај раног развоја и усвајања како система вредности тако и образаца понашања.
Верујемо да ће породице дечака који су учествовали у овом инциденту са пуном озбиљношћу сагледати потребу свог ангажовања за даљи развој дечака.