
Održan konsultativni sastanak o Okviru za praćenje i vrednovanje dualnog obrazovanja
Okvir za praćenje i vrednovanje dualnog obrazovanja i dualnih obrazovnih profila kvalitetno postavljen i obuhvata sve bitne aspekte dualnog obrazovanja, tako da je moguće da se primenjuje u postojećim procesima osiguranja kvaliteta, odnosno Okvir može biti integrisan u postojeće standarde i procedure spoljašnjeg vrednovanja škola“, ocenila je pomoćnica ministra za dualno obrazovanje Gabrijela Grujić na konsultativnom sastanku o Okviru za praćenje i vrednovanje dualnog obrazovanja i dualnih obrazovnih profila.
Ona je rekla da je Okvir za praćenje i vrednovanje nešto što je nedostajalo sistemu osiguranja kvaliteta srednjeg stručnog obrazovanja i da će on omogućiti sistemsko prikupljanje podataka sa terena koji će služiti u daljem procesu unapređivanja Nacionalnog modela dualnog obrazovanja i dodala da je uspostavljanje ovog ovkira predviđeno Strategijom razvoja obrazovanja i vaspitanja u Republici Srbiji do 2030. godine, kao i drugim strateškim dokumentima.
Okvir za praćenje i vrednovanje Nacionalnog modela dualnog obrazovanja je razvijen i pilotiran uz podršku projekta Švajcarske agencije za razvoj i saradnju „Podrška u razvoju i uspostavljanju Nacionalnog modela dualnog obrazovanja“.
Pilotiranje je sprovedeno u školama koje sprovode dualni model obrazovanja i u njemu su učestvovali direktori škola, koordinatori učenja kroz rad, učenici, roditelji, predstavnici Tima za karijerno vođenje i savetovanje, stručni saradnici, kao i predstavnici privrede – direktori kompanija i instruktori. Proces pilotiranja Okvira je sproveden od strane Centra za obrazovne politike u saradnji sa predstavnicima Ministarstva prosvete nauke i tehnološkog razvoja i Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.