
Održana naučna konferencija: TIMSS 2015
Na naučnoj konferenciji : TIMSS 2015 – Rezultati i implikacije a u organizaciji Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Instituta za pedagoška istraživanja iz Beograda, Učiteljskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Saveza učitelja Republike Srbije, predstavljeni su rezultati istraživanja koji pokazuju da su naši učenici četvrtog razreda ostvarili značajan napredak u odnosu na pre četiri godine uprkos tome što od realizacije TIMSS 2011 istraživanja nije došlo do promena u nastavnom programu.
Istraživanje TIMSS bavi se postignućima učenika u oblasti matematike i prirodnih nauka i sprovodi se svake četvrte godine. TIMSS je projekat međunarodnog udruženja za evaluaciju obrazovnih postignuća , a realizuje se kroz saradnju sa nacionalnim centrima zemalja učesnica, on ujedno predstavlja jedino međunarodno ispitivanje postignuća u mlađim razredima osnovne škole u kojem je učestvovalo 57 zemalja iz 7 regiona sveta a među njima i naša zemlja , što dobijene rezultate čini posebno vrednim pažnje.
Naša zemlja je po četvrti put učestvovala u ovim istraživačkom poduhvatu, a ѕa Ministarstvo, kao naručioca istraživanja i stručnu javnost, rezultati sprovedenog TIMSS ispitivanja imaju značajne implikacije, navela je Gordana Kosanović , savetnik ministra
„Naši učenici četvrtog razreda osnovne škole su u odnosu na uspeh ostvaren pre četiri godine, ostvarili značajan napredak u primeni matematičkih znanja a bolje postignuće se beleži i u oblasti prirodnih nauka. S obzirom da se nisu desile značajne obrazovne reforme, ovaj rezultat bi se mogao pripisati promenama u fokusu i načinu rada nastavnika. Fokus nastave se sve više pomera na ishode i udaljava od ranije usmerenosti na sadržaje“ rekla je Kosanović.
Tom prilikom je takođe izrazila želju i nastojanje Ministarstva da u sledećem ciklusu istraživanja, koje će biti obavljeno 2021 godine ispitivanju matematičkih i naučnih kompetencija pridružimo ispitivanje čitalačke kompetencije učešćem u PIRLS istraživanju.
Direktor Instituta za pedagoška istraživanja Nikoleta Gutvajn se zahvalila na finansijskoj podršci Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja kao i svim škola koje su učestvovale u istraživanju.
„Postignuće učenika četvrtog razreda osnovih škola iz Srbije je značajno iznad proseka TIMSS skale i jednako postignućima učenika mnogih evropskih zemalja povoljnijeg socioekonomskog statusa“ rekla je Nikoleta Gutvajn.
Rezultati su od posebne važnosti ne samo za naučnu i stručnu javnost, već i svih zainteresovanih za efektivnost obrazovanja u Srbiji..