
Održana završna konferenciju u okviru projekta „Vrtić kao sigurno i podsticajno okruženje“
Završna konferencija u okviru zajedničkog projekta Ministarstva prosvete nauke i tehnološkog razvoja, Unicefa i Centra za interaktivnu pedagogiju „Vrtić kao sigurno i podsticajno okruženje“ održana je 10. decembra u Beogradu.
Projekat je deo šire inicijative “Integrisani odgovor na nasilje nad ženama i devojčicama u Srbiji II“ koju realizuju različite UN agencije u partnerstvu sa Vladom Republike Srbije, na čelu sa Koordinacionim telom za rodnu ravnopravnost.
Prepoznajući značaj rane prevencije, razvijanja partnerskog odnosa sa roditeljima kao i potrebu za kreiranjem resursa koji se mogu direktno implementirati u svakodnevne aktivnosti vaspitača sa decom i roditeljima , razvijane su različite aktivnosti u okviru projekta. Osnovna ideja projekta jeste osnaživanje vaspitača za kreiranje podržavajućeg okruženja za svu decu, primena modela socio-emocionalnog učenja u radu sa decom i unapređivanje saradnje i komunikacije sa roditeljima.
Konferenciju su otvorili državni sekretar Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Dušan Kićović, i Tanja Ranković iz UNICEF-a, koja je predstavila koncept podrške implementaciji novog kurikuluma predškolskog vaspitanja i obrazovanja, kao i inicijative u cilju prevencije nasilja.
Olga Lakićević iz Centra za interaktivnu pedagogiju predstavila je konceptualni okvir projekta, nakon čega su Jelena Vranješević i Olja Jovanović sa Filozofskog fakulteta u Beogradu predstavile rezultate istraživanja ,,Svest o sebi i o drugima“, kao i promene nastale tokom i nakon projektnih aktivnosti.
Prof. dr Ružica Rosandić je predstavila priručnik ,,Vrtić kao sigurno i podsticajno okruženje za učenje i razvoj“.
Predstavnici predškolskih ustanova koje su učestvovale u projektu (“Rakovica“ Beograd, “Vera Gucunja“ Sobmor, “Đulići“ Zaječar i “Naše dete“ Vranje) su u okviru mini panela imali priliku da razmene iskustva i kreirane materijale za rad sa decom i porodicama tokom projekta i da odgovaraju na pitanja učesnika.