
Pašić: Cilj u vreme pandemije je očuvanje zdravlja i kontinuiteta učenja
Briga za zdravlje i bezbednost dece, zaposlenih i roditelja, zajedno sa aktivnostima predškolskih ustanova koje podržavaju radost igre i učenja, osećanje zajedništva i pripadnosti, ostaje značajan izazov i primarni cilj i u vreme pandemije virusa Kovid 19, rekao je pomoćnik ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja za predškolsko i osnovno obrazovanje Milan Pašić na onlajn međunarodnoj konferenciji Savremeni izazovi vrtića „Vrtić 21. veka“.
Pašić je ocenio da su zaposleni i ovog puta pokazali zavidan nivo profesionalizma, odgovornosti i spremnosti da svojim angažovanjem daju važan doprinos zajedničkim naporima u borbi protiv epidemije.
Današnja konferencija je prilika za razmenu iskustava i znanja među domaćim i inostranim stručnjacima i pravo mesto za stvaranje konstruktivnih ideja i planova za buduću saradnju i rad na unapređivanju predškolskog vaspitanja i obrazovanja“, dodao je Pašić.
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, kako je naveo, kontinuirano, u saradnji sa različitim akterima, radi na stvaranju uslova za unapređivanje dostupnosti, pravednosti i kvaliteta predškolskog vaspitanja i obrazovanja.
On je rekao da se sprovode intenzivne aktivnosti na donošenju nove Strategije razvoja obrazovanja u Srbiji do 2030. godine, nakon održane javne rasprave.
Važan reformski impuls u delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja predstavlja, kako je rekao i uvođenje nove programske koncepcije – „Godine uzleta“.
Nove Osnove programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja uvode se sukcesivno, u periodu od 1.septembra 2019. godine do 1.09.2022. godine, uz obezbeđivanje stručne podrške predškolskim ustanovama kroz realizaciju projekta inkluzivnog predškolskog vaspitanja i obrazovanja“, dodao je Pašić.
Naglasio je i da se značajni napori ulažu se i u cilju ostvarivanja komplementarnog delovanja različitih vidova podrške sistemu, kroz realizaciju aktuelnih projekata i inicijativa kojima se omogućava – dodatno opremanje predškolskih ustanova, kao i stručnu podršku zaposlenima u predškolskim ustanovama, jedinicama lokalne samouprave, zavodima – da razvijaju kvalitetne politike i prakse predškolskog vaspitanja i obrazovanja.