
Pašić: Važan razvoj finansijske pismenosti učenika, dobri rezultati projekta „Škola novca za osnovca“
Pomoćnik ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Milan Pašić rekao je danas da je cilj projekta „Škola novca za osnovca“ uvođenje i razvoj finansijske pismenosti učenika osnovnih škola i ocenio da je veoma važno da učenici steknu znanja i u ovoj oblasti.
On je podsetio na prvoj konferenciji „Škola novca za osnovca“ da su Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Erste banka potpisali Memorandum u aprilu 2021. godine i započeli saradnju na realizaciji ovog projekta.
„Projektom su realizovane određene aktivnosti kao što su izrada programa finansijske pismenosti za učenike osnovnih škola, priprema materijala za nastavnike i učenike, kao i obuka nastavnog kadra za realizaciju programa finansijske pismenosti, praćenje implementacije, evaluacija programa i današnja konferencija koja ima za cilj predstavljanje primera dobre prakse i razmene iskustva“, rekao je Pašić.
Naglasio je da finansijsko obrazovanje podrazumeva ne samo sticanje znanja i razvoj veština, već i formiranje pravilnih stavova prema novcu, štednji, ulaganju, potrošnji i preduzetništvu.
„Koliki značaj ovaj vid pismenosti ima u 21. veku vidi se i po tome što se u okviru PISA istraživanja učenicima proverava i finansijska pismenost“, naveo je Pašić.
Podsetio je da je Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije je 2017. godine realizovalo i Pilot-projekat „Uključivanje finansijskog opismenjavanja u sistem obrazovanja i vaspitanja Republike Srbije” (FinPis).
Istakao je da Ministarstvo prepoznaje oblast finansijske pismenosti, kao jedan od segmenata koji ima svoj značaj u obrazovnom sistemu.
„Izuzetno mi je drago što na ovaj način širimo spektar znanja za učenike kroz različite programe i projekte, kao što je finansijsklj pismenost, čime će deca bolje biti pripremljena za život i razumeće bolje vrednost i upravljanje novcem“, rekao je Pašić.
Pašić je zahvalio Erste banci na saradnji projektu, kao i Zavodu za vrednovanje kvaliteta vaspitanja i obrazovanja, Zavodu za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, članovima radnih grupa i školskim upravama, školama, direktorima, stručnim saradnicima, nastavnicima, učenicima i svima onima koji pomogli da projekat u školama zaživi na onaj način kako je zamišljeno.
Svoje primere dobre prakse danas su predstavile su osnovne škole: „Veljko Dugošević“ iz Turije, „ Stevan Filipović“ Divci, „ Mićo Matović“ Katići – Ivanjica, „Živko Tomić“ Donja Šatornja, „Dušan Radović“ Pirot i „Isidora Sekulić“ Šajkaš.