
Počinje karavan „Duh mladosti“
Realizacija projekta karavan „Duh mladosti“ počinje u subotu, 8. jula 2017. godine od 17.00-21.00 časova Zrenjaninu.
Reč je projektu koji ima za cilj promovisanje Nacionalnog modela dualnog i preduzetničkog obrazovanja i edukaciju o značaju dualnog obrazovanja za Srbiju. Zrenjanin je prvi od 33 grada/opštine u kojima će kroz karavan u dane vikenda od 17.00 -21.00 čas na trgovima, sportskim centrima, kao i centrima kulture, približiti roditeljima, deci i nastavnicima značaj i benefiti ovakvog vida obrazovanja. Ovim projektom želimo da ojačamo i saradnju sa privatnim sektorom, čijim ćemo se potrebama rukovoditi u kreiranju novih nastavnih planova i programa u okviru obrazovnog sistema.
Metodologija našeg nacionalnog modela obezbedila bi smanjivanje stope nezaposlenih mladih do 25 godina, mogućnost pokretanja sopstvenog biznisa ili nastavka univerzitetskog školovanja. Saradnja fakulteta sa kompanijama omogućila bi studentima realizaciju projektnih ideja kao i njihovo kasnije zapošljavanje u istim, ali i otvaranje sopstvenih kompanija po stečenim iskustvima za vreme studija.
Suština uvođenja dualnog obrazovanja ogleda se u stimulaciji sticanja funkcionalnog znanja kod mladih. Nacionalni model sadrži dualno i preduzetničko obrazovanje kao dva ravnopravna faktora. Preduzetničko obrazovanje je planirano da se uvede od osnovne škole i to kroz međupredmetno uvezivanje sadržaja iz različitih oblasti, a u cilju realizovanja ideja i njihove prezentacije kroz aktivnost školski projekat- moja ideja. Školski projekat omogućio bi obrazovni identitet mladih i omogućio bi im zreo odabir budućeg zanimanja uz visok nivo samopouzdanja. Učeničke ideje tokom osnovnoškolskog obrazovanja bile bi stimulisane i posetom privrednika koji bi ih uputili u pogledu saznanja u okviru inovacionog napretka i načinu poslovanja kompanija. Dualno obrazovanje se ogleda u sintezi teorije u školama i prakse u kompanijama. Kroz aktivnost školski projekat- moja karijera bilo bi omogućeno dokumentovanje učeničkog aktivnog učešća u radnom procesu u kompanijama kao i kreiranje nacionalne baze podataka o interesovanjima mladih usklađenih sa potrebama privrede. Učenici bi u realnim radnim uslovima za vreme prakse dobijali određena materijalna sredstva, a u njihovom stručnom obrazovanju ravnopravno bi učestvovali i licencirani instruktori iz kompanija.