Pomoćnica ministra Snežana Vuković učestvuje u radu sedme plenarne sednice Upravnog odbora za obrazovanje u Strazburu

Pomoćnica ministra prosvete za prevenciju i zaštitu od nasilja i inkluziju osetljivih grupa u obrazovanju Snežana Vuković učestvuje u radu sedme plenarne sednice Upravnog odbora za obrazovanje u Strazburu.

Na skupu koji se održava do 19. marta 2025. godine biće reči o ključnim inicijativama u skladu sa Strategijom „Učenici na prvom mestu 2024-2030“ koju su ministri prosvete usvojili u septembru 2023. godine.  Biće reči o obnavljanju demokratske i građanske misije društvene odgovornosti obrazovanja, jačanju digitalnog pristupa obrazovanju zasnovanom na ljudskim pravima, kao i jačanju ljudskih prava u obrazovanju.

Vuković je podsetila da je Srbija je primer primene kompetencija za demokratsku kulturu u školi kroz priručnike, obuke za nastavnike i učenike, ali i sistemska rešenja koja su omogućila rad 20 savetnika spoljnih saradnika za demokratsku kulturu, pripremu dva vodiča za dostizanje tih 20 kompetencija u nastavi,  njihovo uključivanje u Pravilnik o društveno korisnom i humanitarnom radu.

Dodala je da sve aktivnosti Ministarstvo prosvete realizuje u saradnji sa relevantnim zavodima, a posebno Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, školama i Kancelarijom Saveta Evrope u Beogradu.

Pored navedenog, 2025. godina je godina u kojoj  Komitet ministara razmatra zadatke svih međuvladinih tela za novi dvogodišnji period od 2026. do 2027. godine i budžetske implikacije za sprovođenje programa aktivnosti.

Predlozi nacrta preporuka su posebno važni i zahtevaju pažljivo razmatranje. Evropska godina obrazovanja za digitalno građanstvo 2025. godine, takođe, predstavlja mogućnosti za bolji učinak i vidljivost rada Saveta Evrope u ovoj oblasti.

Srbija je 2024.  godine  uradila model sa ishodima u četiri grupe koje će zemlje u skladu sa svojim planom i programom nastave i učenja implementirati na način koji je svojstven svakoj zemlji. Planirano je da ishodi iz deset oblasti digitalno građanstvo budu realizovani kroz kurikulume, kao što je slučaj i sa drugim  bitnim temama, kao što su zelena agenda, demokratske kompetencije, bezbednost, saobraćaj, sprečavanje korupcije, medijsko i kritičko mišljenje, interkulturalnost.

Loading