Povodom inicijative sindikata za nastavak pregovora o prekidu štrajka

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, u petak, 27. marta 2015. godine, odgovorilo je na poziv dva sindikata prosvete da se nastave pregovori o prekidu štrajka u prosveti.

U nastavku je pismo Ministarstva:

                                              UNIJA SINDIKATA PROSVETNIH RADNIKA SRBIJE

                                                         SINDIKAT RADNIKA U PROSVETI SRBIJE

Povodom Vašeg poziva za nastavak pregovora o prekidu štrajka, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja najpre izražava žaljenje što je Vaš sindikat u pokušaju da izvrši pritisak na ovo Ministarstvo, kao i da u javnosti stvori sliku o „propasti“ školske godine, kao metod sindikalne borbe odabrao ucenjivanje i zastrašivanje učenika i roditelja.

Još jednom napominjemo da se konstruktivni pregovori o prekidu štrajka ne mogu voditi u atmosferi koju su stvorili predstavnici Vašeg sindikata, a ponajviše ne u situaciji kada oni otvoreno manipulišu izjavama i pozivaju na kršenje zakona.

Kako Ministarstvo nije u mogućnosti da pregovara sa pojedincima koji pozivaju na kršenje zakona, pozivamo Vas da se, kao prvi korak ka početku konstruktivnih pregovora sa Ministarstvom, ogradite od izjava vaših predstavnika kojima pozivaju nastavnike da štrajk vode na nezakonit način.

Takav potez sindikata bio bi pozdravljen i ocenjen kao odgovorno ponašanje i jasan znak da se Vaš sindikat zaista zalaže za pregovore i kompromis i da u daljoj komunikaciji sa Ministarstvom može predstavljati pouzdanog i odgovornog socijalnog partnera, što bi svaki sindikat trebalo da bude.

U Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja postoji ne samo volja, već i uverenje da će se u narednim mesecima, kroz više već najavljivanih koraka početi sa trajnim rešavanjem materijalnog položaja, ali i profesionalnog statusa prosvetnih radika u Srbiji. S obzirom na to da u najvećoj meri delimo zajedničke ciljeve, očekujemo da nam svi sindikati prosvete u tom poslu budu pomoć i partneri.

Loading