
Ružić: Inovativnost značajna za unapređenje nastave
Prvi potpredsednik Vlade i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić izjavio je danas na konferenciji Nacionalne akademije za javnu upravu „Inovacije u javnoj upravi – pitanje izbora“ da inovativnost u obrazovanju i nastavi postaje imperativ, kako bi škola mogla da pripremi učenika za sve novine sa kojima će se susretati.
On je rekao da je digitalizacija obrazovanja samo jedan segment ukupnih novina koje su zahvatile proces nastave i učenja, što se pokazalo posebno važno u vreme pandemije.
Pandemija virusa Kovid 19 pokazala je da se digitalizacijom obrazovanja mogu kreirati svi resursi neophodni za praćenje nastave i učenje dostupni svima, u svakom trenutku. Na nove okolnosti su se vrlo uspešno prilagodili svi – i nastavnici i učenici, koji su itekako sposobni da koriste razne elektronske uređaje“, rekao je ministar Ružić.
U obrazovnom sistemu Srbije, kako je dodao, kontinuirano se sprovode stručna usavršavanja i obuke u okviru kojih nastavnici stiču različite kompetencije, uključujući i digitalne.
Digitalizacija procesa obrazovanja podrazumeva i nastavnika koji je kompetentan za primenu digitalnih tehnologija u nastavi“, rekao je on.
Ružić je naglasio da je od uvođenja vanrednog stanja Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, u rekordnom roku od dva dana, uspelo da organizuje prelazak sa neposredne nastave u školi na nastavu na daljinu.
Istakao je da je pravilan pedagoški pristup učenicima od neprocenjivog značaja.
Bez toga nikakav značaj ne bi imale savremene učionice opremljene projektorima, kompjuterima, pametnim tablama i drugim savremenim uređajima. U okviru projekta „Digitalna učionica“ do sada je opremljeno 10.000 digitalnih učionica. Do kraja godine planirano je da broj digitalnih učionica bude 35.000”, rekao je ministar.