
Šarčević: Ključ uspeha inicijalno obrazovanje vaspitača, nastavnika i stručnih saradnika
Ključ uspeha obrazovnih reformi u Srbiji jeste kvalitetno inicijalno obrazovanje vaspitača, nastavnika i stručnih saradnika, uz njihov kontinuirani profesionalni razvoj, poručio je danas ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević.
Šarčević je na konferenciji o statusu obrazovnih politika u regionu, na kojoj u Beogradu učestvuju ministri prosvete iz regiona i predstavnici međunarodnih organizacija, rekao da će se sa reformskim procesima uskladiti i sistem stručnog usavršavanja i sistem napredovanja u određena zvanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika.
Ministar je podvukao da je jedan od prioriteta i reafirmacija vaspitne uloge škole i da će da se ostvaruje stvaranjem sistemskih uslova za promenu pristupa u realizaciji školskih aktivnosti.
Šarčević je podsetio da je od ove školske godine počela primena novih programa nastave i učenja, da su usvojene Osnove programa predškolskog obrazovanja i vaspitanja, da se nastavljaju kurikularne reforme gimnazijskog obrazovanja i vaspitanja i umetničkog obrazovanja…
Posebno ćemo da radimo na kurikularnoj reformi u stručnom obrazovanju koja podrazumeva fleksibilne programe nastave i učenja u skladu sa Nacionalnim okvirom kvalifikacija, kao i potrebama tržišta rada, dualni modeli, prekvalifikacije, dokvalifikacije, istakao je Šarčević.
Ministar je poručio i da su povećanje finansijske efikasnosti obrazovnog sistema kroz racionalizaciju i optimizaciju mreže škola, uvođenje sistema finansiranja koji omogućava nagrađivanje prema kvalitetu, revidiranje norme zaposlenih u obrazovanju neke od aktivnosti koje će biti u fokusu u narednom periodu.