
Sastanak delegacija Ministarstva obrazovanja Turske i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije
Članovi delegacije Ministarstva obrazovanja Turske razgovarali su danas u Beogradu sa predstavnicima Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srbije o mogućnostima proširenja saradnje dve zemlje u oblasti obrazovanja.
Ministar prosvete nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević izjavio je da bi rezultati razgovora ovih ekspertskih grupa trebalo da budu osnova iz koje će proizaći novi Memorandum o saradnji kojim će biti proširen postojeći.
On je ocenio da nije samo ambicija, već i realna želja da Srbija i Turska osim u oblasti ekonomije imaju i odličnu saradnju i u oblasti prosvete.
Obraćajući se učesnicima sastanka u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Šarčević je rekao da se tokom razgovora sa ambasadorom Turske saglasio da odnosi dve zemlje nikada nisu bili bolji.
Učesnicima sastanka obratio se i ambasador Turske Tanžu Bilgič koji je ocenio da postoji izuzetna ekonomska i politička saradnja dve zemlje, ali da ima dosta prostora za proširenje saradnje u oblasti obrazovanja.
Ovo su samo prvi koraci pripreme za jun mesec kada se očekuje da će turski predsednik Ređep Tajip Erdogan posetiti Srbiju. Siguran sam da je sadašnja saradnja najbolja u istoriji srpsko-turskih odnosa i siguran sam da postoji mnogo tema u oblasti obrazovanja u kojima će se saglasiti obe strane, naveo je on.
Državni sekretar ministarstva prosvete Ana Langović Milićević izrazila je očekivanje da će dosadašnja dobra saradnja dve zemlje biti produbljena nakon današnjih i sutrašnjih radnih sastanaka dve delegacije.
Ovom sastanku prethodio je sastanak ministra Šarčevića i ambasadora Turske na kome je bilo reči o otvaranju turske škole u Beogradu.
Šarčević je rekao da je procedura za otvaranje inostranih škola u Srbiji pojednostavljena i da su već otvorene škole u kojima se nastava odvija na engleskom, ruskom i nemačkom jeziku.
On je kazao da inostrane škole koje se otvaraju moraju da ispune određene standarde u pogledu uslova, opremljenosti i stručnog nastavnog kadra.