ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Савремена пракса у образовању наставника за различитост

У оквиру заједничке иницијативе Министарства просвете, науке и технолошког напретка, Истраживачке станице Петница и канцеларије Уницеф-а за Србију у Петници је гостовала проф. др Џудит Холенвегер Хаскел, стручњакиња за инклузивно образовање с Педагошког универзитета у Цириху.

Основни циљ њене посете је вођење тродневног консултативног стручног скупа са професорима факултета и академском заједницом о увођењу инклузивног образовања на факултетима који образују будуће наставнике.
Стручни скуп је трајао три дана и за то време учесници су прошли кроз модуле који су настали у оквиру заједничког пројекта Европске уније и Савета Европе „Регионална подршка инклузивном образовању“ у Југоисточној Европи где је развијена публикација Алат за унапређење праксе образовања наставника за инклузивно образовање

Више о пројекта можете видети ОВДЕ 

Професори су се упознали са образовним програмима, приступима и методама који су се показали као ефикасни инклузивне праксе.
Током три дана учесници су прошли кроз кључне теме:
– развој визије инклузивне праксе
– компетенције наставника у инклузивној учионици
– повезивање теорије и праксе
– сарадња са практичарима
– стратегије за развој курикулума.
Циљ овог скупа био је унапређење компетенција и праксе наставника за инклузивно образовање као и упознавање са начинима за подизање капацитета наставника за спровођење инклузивног образовања кроз методику предмета у основној школи.
Након обуке учесници су давали предлоге за даље планирање корака у образовању будућих наставника као и предлоге за међусобно умрежавање и хоризонталну размену идеја и примера добрих пракси.
Учесници су идентификовали потребу за хоризонталном сарадњом између различитих актера у области инклузије: универзитета, министарстава, школа и других образовних установа за наставнике.
Скуп је својим присуством трећег дана обуке подржао министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић. Учесници су имали прилику да са њим размене мишљења о изазовима са којима се сусрећу у раду.

Loading