
Treći susret predsednice Vlade Srbije i ministra prosvete sa istaknutim nastavnicima
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević razgovarali su danas sa istaknutim nastavnicima osnovnih i srednjih škola o nastavku reforme obrazovanja i unapređenju rada tih ustanova u Srbiji.
Ovo je treći sastanak premijerke i ministra Šarčevića sa nastavnicima koji kao savetnici pomažu kolegama da primene nova rešenja u obrazovanju.
Tom prilikom je istaknuto da su ovi sastanci prilika za rešavanje konkretnih problema sa kojima se nastavnici suočavaju u praksi, kao i da se njihovo zalaganje učini vidljivim.
Brnabić je istakla da je ulaganje u obrazovanje i podrška nastavnom kadru, koji želi da unapredi nastavu, od velikog značaja za razvoj Srbije, koja teži da se prilagodi zahtevima četvrte industrijske revolucije.
Šarčević je ukazao na to da i dalje treba raditi na unapređivanju kvaliteta rada na svim nivoima i svim ključnim oblastima, podizanju nivoa odgovornosti svih aktera u obrazovanju i stvaranju uslova za veću efikasnost u radu, što su ključni zahtevi koje je doneo novi sistemski zakon iz 2017. godine.
Na sastanku je razgovarano o reformi kurikuluma koja je pokrenuta i ove školske godine, o iskustvima u korišćenju esDnevnika, kao i o iskustvima u dualnom obrazovanju.
Najviše predloga za unapređenje rada u školama odnosilo se na dalju digitalizaciju obrazovanja, profesionalni razvoj nastavnika, vrednovanje nastavnika i njihove digitalne kompetencije, kao i na kvalitet obrazovanja i vaspitanja.
Takođe, istaknut je i značaj đačkih zadruga, kao modela vaučera za odlazak u centre poput Petnice ili Tršića.
Premijerku i ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja nastavnici iz Sombora i Vladičinog Hana informisali su o iskustvima koje njihove škole imaju u radu sa decom migrantima, istakavši da su ona isključivo pozitivna.
Neki predlozi pokrenuli su nove inicijative. Tehnička škola u Kuli dobila podršku za uspostavljanje Centra za energetsku efikasnost i održivi razvoj.
U toku je i izrada akcionog plana za sistemsko unapređenje obrazovanja dece sa posebnim potrebama, koji bi trebalo da bude završen do kraja godine.