ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Унапређење предшколског образовања и васпитања

Само половина малишана у Србији узраста три до пет и по година иду у вртић, а предшколско образовање и васпитање мора да буде квалитетно и доступно деци из свих миљеа из свих делова земље, закључено је данас на међународној конференцији „Кључне димензије развоја квалитета у предшколском васпитању и образовању“.

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић је подсетио да предшколско васпитање и образовање у Србији има дугу традицију, квалитетну праксу и велики стручни потенцијал.

„Наши досадашњи као и будући напори биће усмерени ка изградњи предшколског васпитања које ће бити доступно свој деци, отворено према породици, као и другим нивоима у систему образовања“, нагласио је Шарчевић.

Министар је додао да на пољу унапређена предшколског васпитања и образовања још много тога треба да се уради и нагласио да никада као сад предшколско васпитање није било у фокусу Министарства и Владе Србије.

„Намера нам је да повећамо обухват деце у вртићима, посебно узраста од три до пет година. Следи изградња нових, реновирање и адаптација постојећих и пренамена расположивих просторних капацитета у заједници“, рекао  је министар.

Директорка Швајцарске компаније за развој и сарадњу у Србији Урсула Лаубли нагласила је да су васпитачи покретачи реформи у предшколском образовању и да могу рачунати на подршку Швајцарске у том послу, као што су је и до сада имали.Интеграција деце од раног узраста, како каже, показала је да ти малишани остварују бољи успех у школи.

Стратегија развоја образовања у Србији до 2020. године поставила је за циљ да обухват деце узраста од три до пет и по година буде 75 одсто у вртићима. Директор Канцеларије у Србији Мишел Сен Лот рекао је да је предшколско образовање мора бити квалитетно и приступачно деци из свих социјалних миљеа и свих подручја у земљи.

„Образовање у раном детињству свима доноси добитак, Србија има дугу традицију предшколског образовања, али је проценат учешћа деце у вртићима и даље много мањи од оног у Европи, посебно су искључена сиромашна и деца из руралних подручја као и ромска деца, а њима је образовање најпотребније“, рекао је Сен Лот.

Да би се повећао обухват деце у вртићима и побољшао квалитет програма, неопходне су системске интервенције на националном али и локалном нивоу, модернизација програма, едукација запослених и већа подршка унапређењу квалитета.

Конференцију су организовали Канцларија УНИЦЕФ-а у Србији, Министарство просвете, Завод за унапређење образовања и васпитања, Завод за вредновање квалитета образовања и Центар за интерактивну педагогију.

Loading