
Usvojen Okvir za praćenje i vrednovanje Nacionalnog modela dualnog obrazovanja i sprovedena istraživanja o primeni Zakona o dualnom obrazovanju
Komisija za razvoj i sprovođenje dualnog obrazovanja Vlade Republike Srbije je na poslednjoj sednici usvojila Okvir za praćenje i vrednovanje Nacionalnog modela dualnog obrazovanja koji treba da doprinese osiguranju kvaliteta ovog dela srednjeg stručnog obrazovanja, te njegovom kontinuiranom razvoju i unapređivanju. Rezultati praćenja i vrednovanja će omogućiti jasnu identifikaciju situacije, bolje upravljanje rizicima i mogućnostima, učenje iz iskustva i donošenje odluka zasnovanih na podacima. Program ekonomskih reformi (ERP) prepoznaje okvir za praćenje i vrednovanje kao važan element osiguranja kvaliteta dualnog obrazovanja.
Okvir za praćenje i vrednovanje Nacionalnog modela dualnog obrazovanja je nastao u okviru projekta Švajcarske agencije za razvoj i saradnju „Podrška u razvoju i uspostavljanju Nacionalnog modela dualnog obrazovanja“(u daljem tekstu: projekat).
Katedra za obrazovne sisteme (CES) Švajcarskog Federalnog Instituta za tehnologiju u Cirihu u okviru projekta sprovodi niz istraživanja u kojima se identifikuju pokretači i barijere u primeni Zakona o dualnom obrazovanju. Rezultati ovog istraživanja pokazuju napredak u implementaciji dualnog obrazovanja. Zakon o dualnom obrazovanju je tek počeo da se primenjuje i zahteva značajne promene i inovacije od strane svih aktera, pa ipak dualno obrazovanje je za samo godinu dana doživelo veliki porast po svim parametrima. Broj škola, koje su učestvovale u ovom istraživanju, koje nude bar jedan dualni obrazovni profil se gotovo udvostručio u 2019-2020. u poređenju sa 2018-2019. školskom godinom, a broj dualnih obrazovnih profila koje škole nude se više nego udvostručio. Takođe, 1,6 puta više učenika učestvuje u dualnim obrazovnim profilima u 2019-2020. nego u 2018-2019. školskoj godini. U narednom periodu CES će u okviru navedenog projekta sprovoditi još istraživanja u cilju sistemskog praćenja napretka implementacije dualnog obrazovanja koje će rezultirati preporukama za njegovo unapređivanje, a Komisija za razvoj i sprovođenje dualnog obrazovanja Vlade Republike Srbije razmatra nalaze istraživanja i koristi ih za donošenje odluka zasnovanih na podacima u cilju unapređivanja dualnog modela obrazovanja.