ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Значај дуалног и предузетничког образовања у локалној заједници

Кроз дуално образовање ђаци стичу већи квалитет образовања, истакнуто је на округлом столу у Суботици а коме је присуствовала и помоћница министра просвете за дуално и предузетничко образовање и вастпитање Габријела Грујић.

Округли сто о значају дуалног и предузетничког образовања за локалну заједницу одржан је 30. новембра 2018. године на Отвореном универзитету на инцијативу Социјално економског савета и окупио је ђаке, родитеље, представнике локалне самоуправе и Министарства просвете, науке и технолошког развоја.

Помоћница министра просвете Габријела Грујић оценила је да ученици који су одабрали дуални модел, први могу да виде да знање које су стекли вреди.

Она је истакла да је важна повезаност школа и предузећа и додала да компаније које послују у Србији имају све услове да младима пруже знања која су им потребна за будуће запослење.

Ако ученицима омогућимо да теоријска знања на квалитетан начин стичу у школама, морамо им омогућити и квалитетно учење кроз рад. Компаније у Суботици су показале да отварањем својих врата омогућавају ученицима стицање практичних знања, којима они употпуњују теоријско знање стечено у школи. Такође, поред стечених квалитетних теоријских знања, ученици су у прилици да развијају и иновативност, критичко мишљење, креативност и да стекну знања која их одмах након жељеног нивоа образовања чини запошљивим, поручила је  Габријела Грујић.

Суботица је међу градовима који овај вид образовања подржавају и кроз стипендирање ученика. Од 2016. године, Град сваке године стипендира по 30 ученика који похађају занимања трогодишње техничке струке, у Политехничкој, Техничкој школи “Иван Сарић” и Економској средњој школи.

Ми смо у систему већ обезбедили 4.500 ученика, 600 компанија, 84 школе, што је показатељ да смо на добром путу, да су се млади људу освестили колико је битно да учествују у дуалном моделу образовања, дакле да теоријска знања стичу у школи, а вештине у компанијама”, нагласила је Габријела Грујић.

Loading