Male school teacher standing in an elementary school classroom with a group of school children

150 škola učestvuje u istraživanju o građanskim obavezama i aktivnim učešćem u društvu

Po prvi put, 3.462 učenika osmog razreda iz 150 osnovnih škola u Srbiji, od ponedeljka 4. aprila do 15. maja 2022. godine učestvovaće u ICCS 2022 istraživanju. Ovo istraživanje organizuje Međunarodna asocijacija za evaluaciju obrazovnih postignuća – IEA iz Holandije u 24 obrazovna sistema u svetu, među kojima je i Republika Srbija.

Istraživanje ICCS 2022 bavi se znanjima i stavovima učenika osmog razreda osnovne škole u vezi sa građanskim obavezama i aktivnim učešćem u društvu i obuhvata oblasti za koje se smatra da su u savremenom društvu sve značajnije, a to su: održivi razvoj i globalno građansko obrazovanje, digitalno građansko obrazovanje (korišćenje IKT-a za učešće u društvenim i političkim dešavanjima), migracije, stavovi mladih o političkim sistemima (poverenje u institucije i sistem) i individualno osećanje slobode i bezbednosti. Test sadrži i pitanja koja su vezana za odnos prema participaciji u sistemu i u institucijama, prema politici, odnos prema liderstvu i medijima i to na jednom opštem nivou. Tu su i pitanja vezana za ponašanje u porodici, okruženju i na društvenim mrežama. Učenici ove testove i upitnike popunjavaju anonimno.

Odgovori na pitanja u ovom testiranju su jako bitni za strateško planiranje budućih koraka razvoja obrazovnog sistema. Sva ta pitanja su danas, svakako, deo opšteg obrazovanja, a i deo su kurikuluma predmeta koji se bavi građanskim vaspitanjem, koji slušaju deca u različitim obrazovnim sistemima, pa i deca u našim školama, još od kako je ovaj predmet uveden. Ni u jednom pitanju ne postoji specifično naglašen kontekst koji bi mogao da se poveže sa našom zemljom. Istraživanje ne meri pojedinačne odgovore svakog učenika, već odgovore na nivou države. Upitnike popunjavaju učenici, njihovi nastavnici i direktori škola.
Međunarodno uporedivi rezultati sa ovog testiranja se očekuju decembra 2023.

Loading