Листе запослених за чијим радом је делимично или у потпуности престала потреба
Одредбама Посебног колективног уговора прописано је да пре почетка школске године, а најкасније до 15. августа , директори школа достављају листе запослених за чијим радом је престала потреба у потпуности или делимично (даље: технолошки вишак).
Ове одредбе су резултат договора са репрезентативним синдикатима и једина сврха ових листа је да се омогући предност запосленима за чијим радом је престала потреба приликом попуњавања упражњених места у другим школама.
Информације о технолошким вишковима се достављају ажурирањем кадровских података у централној бази запослених новог информационог система, а штампани примерак извода из информационог система о технолошким вишковима се доставља надлежној школској управи најкасније до 15. августа 2015. године , оверен и потписан од стране директора школа и представника синдиката.
Школе су у обавези да све информације о кадровским променама редовно ажурирају кроз нови информациони систем, укључујући податке о технолошким вишковима.
Министарство ће прикупљене информације о технолошким вишковима јавно објавити на веб сајту Министарства, применивши потребне мере за заштиту података о личности при објави.
Информације о технолошким вишковима ће бити истог тренутка када их школа унесе јавно видљиве на интернет адреси http://skole.www.prosveta.gov.rs/tehviskovi .
Оваквим поступком скупљања података о запосленима у основним и средњим школама Републике Србије се у сваком тренутку добијају ажурне информације директно из школа и обједињавају у исту националну базу, а објављивање података о технолошким вишковима постаје у потпуности отворено и проверљиво за све школе, наставнике, представнике синдиката просветних радника и ширу јавност.
НАЈЧЕШЋА ПИТАЊА:
Шта представљају ове листе?
По посебном колективном уговору договореном са синдикатима када потреба за радом неког запосленог престане у некој школи он има предност приликом попуњавања новоотворених места у другим школама. Ове листе служе да би директори школа у којима се отвори место знали да постоје расположиви кадрови, али и појединцима и синдикатима како би имали основ да провере да ли су њихова права испоштована.
Да ли листе садрже податке о личности?
Све листе су анономизиране. До контакт података запослених директори долазе преко руководиоца школских управа или директора школе где је престала потреба за ангажовањем запосленог.
Уколико приметимо грешку у подацима коме можемо то да пријавимо?
Искључиво школи. Министарство нема могућност промене ових података. Подаци у изворном облику, анонимизирани у ралном времену бивају објављени. Позивамо све заинтересоване да информишу школе о евентуалним пропустима у подацима. Овај вид јавне контроле података је једна од сврха отворених листа.