Ministarka Đukić Dejanović govorila na Svetskom forumu o obrazovanju u Londonu

Ministarka prosvete prof. dr Slavica Đukić Dejanović istakla je danas na Svetskom forumu o obrazovanju u Londonu da  Strategija razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2030. godine jasno prepoznaje potencijal digitalnog obrazovanja u oblasti poboljšanja kvaliteta nastave i postignuća učenika i podrške njihovom razvoju.

Ministarka je navela da  je u prvom ciklusu obrazovanja osnovne škole Digitalni svet obavezan predmet,  dok su u drugom ciklusu osnovnog obrazovanja obavezni predmeti Tehnika i tehnologija i Informatika i računarstvo.

Veštačka inteligencija ima svoje mesto u programima nastave i učenja u okviru predmeta Informatika i računarstvo i Tehnika i tehnologija,  a o ovoj temi govori se i u okviru predmeta Digitalni svet”, rekla je Đukić Dejanović na skupu na čijem dnevnom redu su, između ostalog, i teme poput, podsticanja razumevanja veštačke inteligencije, unapređenje obrazovanja i uloga obrazovanja u oblasti klimatskih promena itd.

Govoreći na plenarnoj sesiji o odgovoru na izazove o obrazovanju Đukić Dejanović je rekla i da je u srednjem obrazovanju u Srbiji, veštačka inteligencija deo nastavnog plana i programa nekoliko školskih predmeta, uglavnom izbornih, među kojima je “Savremena tehnologija”, dok su na fakultetima uvedeni različiti programi kao odgovor na rastuću potrebu za vrhunskim IT stručnjacima.

Osmišljeni su program Master 4.0 [IT + BIZ], u okviru koga su akreditovane prve multidisciplinarne master studije koje pružaju kombinaciju naprednih znanja iz oblasti informacionih tehnologija i poslovnih veština. Master 4.0 programi nastali su u saradnji Ministarstva prosvete i nevladine organizacije Inicijativa „Digitalna Srbija“ kako bi se povezala savremena IT znanja sa poslovnim veštinama potrebnim za razvoj digitalnih proizvoda i usluga.

Ministarka je, takođe, istakla da Strategija razvoja veštačke inteligencije u Republici Srbiji za period od 2020. do 2025. godine definiše uvođenje sadržaja o veštačkoj inteligenciji u naš obrazovni sistem.

Kada je reč o nastavnicima, ministarka je navela da postoje  kontinuirane obuke predviđene za unapređivanje njihovih digitalnih kompetencija.

Bez digitalizacije, nijedna država, ni ekonomija, nijedna kompanija, pa ni jedan pojedinac danas ne može da razvije svoj pun potencijal. Digitalizacija koja dominira u svakom segmentu umnogome je promenila način na koji živimo i radimo”, zaključila je ona.

Ministarka prosvete je ukazala da je  digitalna transformacija veoma važan proces koji treba da bude uklopljen u iskustva pozitivnih rezultata klasičnog učenja.

 

Loading