
Nastavnici zadovoljni učešćem u projektu horizontalnog učenja škola o nastavi na daljinu za učenike sa smetnjama u razvoju
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je, u cilju unapređenja učenja na daljinu za učenike sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, u prethodnom periodu organizovalo 10 tematskih radionica, mentorsku podršku nastavnicima, saradničku razmenu iskustava o različitim modelima horizontalnih učenja nastavnika i kolaborativne nastave.
Ova vrsta podrške nastavnicima obezbeđena je putem Projekta „Horizontalno učenje, razmena i podrška nastavnicima iz škola za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju za razvoj metoda i pristupa za realizaciju nastave deci sa smetnjama u razvoju u digitalnom okruženju“, koji Ministarstvo realizuje u saradnji sa UNICEF-om, a evaluacija projekta je pokazala visok procenat zadovoljstva nastavnika učešćem u projektu, razmenjenim iskustvima, i stečenim znanjima i veštinama, zaključak je završnog sastanka projekta.
Putem Projekta sprovedeno je zajedničko planiranje, priprema i realizacija oglednih časova učenjem na daljinu (uz korišćenje onlajn platformi i digitalnih alata), razvijena je onlajn biblioteka digitalnih sadržaja za rad sa učenicima sa smetnjama u razvoju i invaliditetom.
Takođe, izrađena je video priča o primeru dobre prakse u primeni digitalnih alata i tehnologija u Osnovnoj školi „Dr Dragan Hercog“. U Projekat je, pored ove škole, bilo uključeno 60 zaposlenih iz 12 škola za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju i invaliditetom.
Očekivanje je da će učesnici projekta nastaviti da prenose svoja iskustva i veštine i u svojim kolektivima, kako bi se proširio uticaj projekta na unapređivanje rada sa decom i učenicima sa smetnjama u razvoju i invaliditetom uz korišćenje digitalnih alata i tehnologija kao korisnih pomoćnih sredstava i pristupa u savremenom obrazovanju.