Objavljena studija „Analiza primene afirmativnih mera u oblasti obrazovanja Roma i Romkinja i preporuke za unapređenje mera”

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije (MPNTR) poslednje dve decenije sprovodi niz aktivnosti radi poboljšanja i modernizacije sistema obrazovanja. Jedan od ključnih elemenata reforme je stvaranje novog pravnog i strateškog okvira koji može da obezbedi delotvorno, efikasno i pravedno obrazovanje za sve. Takva reformska opredeljenja su posebno važna kada je u pitanju obrazovanje pripadnika romske zajednice koji spadaju u brojnu nacionalnu manjinu u Republici Srbiji u kojoj je, kao što je već rečeno, najizraženije i najmasovnije zastupljeno siromaštvo i koju karakteriše najniži obrazovni status.

Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije je u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja pripremio publikaciju Analiza primene afirmativnih mera u oblasti obrazovanja Roma i Romkinja i preporuke za unapređenje mera”.

Publikacija „Analiza primene afirmativnih mera u oblasti obrazovanja Roma i Romkinja i preporuke za unapređenje mera“ sadrži podatke o romskoj populaciji pre i posle uvođenja afirmativnih mera, opšti pregled zakonske i strateške regulative u oblasti obrazovanja Roma, analizu uspešnosti sprovođenja afirmativnih mera u Srbiji u prethodnom periodu na osnovu raspoloživih podataka, kao i analizu relevantnih nacionalnih i međunarodnih dokumenata.

( Vest je preuzeta sa sajta Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije – potpunu objavu pronađite OVDE )

 

 

 

 

Loading