Radionica o inkluzivnom obrazovanju za koordinatore za inkluzivno obrazovanje i za koordinatore za zaštitu od nasilja i diskriminacije

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Grupa za socijalnu inkluziju u saradnji sa Kancelarijom UNICEF-a za Srbiju organizovalo je radionicu o inkluzivnom obrazovanju za članove i članice Mreže podrške inkluzivnog obrazovanja. Radionicu je vodila prof. dr Džudit Holenveger Haskel sa Pedagoškog univerziteta u Cirihu (Judith Hollenweger Haskell, Pädagogische hochschule Zürich, https://phzh.ch/).

Na skupu su učestvovali koordinatori/ke za inkluzivno obrazovanje Školskih uprava, regionalne koordinatorke Mreže podrške inkluzivnom obrazovanju, Grupa za zaštitu od nasilja i diskriminacije, koordinatori/ke Školskih uprava za zaštitu od nasilja i diskriminacije.

Skup su otvorile Gordana Cvetković, rukovoditeljka Grupe za socijalnu inkluziju i Tanja Ranković, rukovoditeljka obrazovnog programa kancelarije UNICEF-a za Srbiju. Na početku skupa učesnici su govorili o svojim očekivanjima, a tokom skupa iznosili su primere dobre inkluzivne prakse i prepreke sa kojima se suočavaju u svom radu.

Teme radionice, održane 20. aprila 2016. godine u Beogradu, a koje su bile obrađivane su: pristup i razvoj inkluzivnog obrazovanja u zemljama EU i u okruženju; delotvorni sistemi podrške deci iz osetljivih grupa; kompetencije nastavnika za inkluzivno obrazovanje; inkluzivno okruženje za učenje; od inkluzivne prakse pojedinih nastavnika/ učitelja do inkluzivne prakse na nivou cele škole.

 

Neki od zaključaka sa ovog skupa su:

– inkluzija je proces čiji je cilj prevazilaženje prepreka za učenje i učešće kao odgovor na različitosti;.
– nastavnici imaju više uticaja na učenje od porodice;
– nastavni plan mora biti fleksibilan kako bi omogućio učenje svim učenicima;
– učenje i učešće učenika mora biti u centru pažnje nastavnika;
– kultura partnerstva, saradnje i zajedničkog odlučivanja neophodna je kako bi škole postale inkluzivne.

Prof. dr Džudit Holenveger Haskel svoje gostovanje u Srbiji nastaviće u Istraživačkoj stanici Petnica gde će se održati prvi veliki konsultativni skup sa profesorima metodike nastavničkih fakulteta o modernizaciji studijskih programa za buduće nastavnike i nastavnice na temu savremene inkluzivne teorije i prakse.

Loading