ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Шарчевић: решавање заједничких изазова

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић изјавио је да земље у региону могу много тога да науче једне од других и да је размена искустава у образовању  један од начина да се брже и ефикасније направи квалитетно образовање. Шарчевић је, на отварању седнице Управног одбора Иницијативе за реформу образовања у југоисточној Европи, подсетио да је Иницијатива основана 2010. године и да је њен циљ решавање заједничких изазова и препрека земаља у региону, међу којима су лакше признавање факултетских диплома и развој заједничких стандарда занимања.

 

,,Циљ је решавање заједничких изазова и препрека са којима се наше земље суочавају сваки дан“, рекао је министар.Иницијатива се, како каже, бави читавом вертикалом образовања и нуди решења за поједине проблеме, омогућава да се размене искуства током реформе образовања, али и да земље чланице уче једна од друге. ,,То је начин да брже и ефикасније направимо квалитетно образовање“, нагласио је Шарчевић и подсетио да та организација доприноси и развоју заједница, да се подстиче развој грађана да постану активни, конструктивни чланови друштва.

Директорка Иницијативе Тина Шарић каже да је заједнички циљ земаља чланица да се покрену ствари у образовању, упореде искуства, и види сличност и различитост земаља, који су проблеми које заједно могу да реше. ,,Радимо читаву вертикалу образовања и на подручју општег и на подручју струковног образовања и високог образовања“, рекла је Шарићева.

 

Директорка Иницијативе је додала да се ради на промоцији важности повезивања образовања и предузећа, на развоју заједничких стандарда занимања како би се касније омогућила мобилност радне снаге унутар региона. ,,У подручју високог образовања нарочито нас занима подручје признавања квалификација. Желимо да омогућимо заједничке стандарде квалитета који ће омогућити лакше признавање квалификација, како би грађани нашег региона могли лакше да наставе школовање у некој другој земљи и пронађу запослење“, нагласила је Шарићева.Подсећа да је тренутно процедура за признавање диплома, нострификација веома дуготрајна и компликована, те да је циљ да се постигну заједнички критеријуми и сарадња која се заснива на поверењу и квалитету.
Loading