Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević izjavio je da zemlje u regionu mogu mnogo toga da nauče jedne od drugih i da je razmena iskustava u obrazovanju jedan od načina da se brže i efikasnije napravi kvalitetno obrazovanje. Šarčević je, na otvaranju sednice Upravnog odbora Inicijative za reformu obrazovanja u jugoistočnoj Evropi, podsetio da je Inicijativa osnovana 2010. godine i da je njen cilj rešavanje zajedničkih izazova i prepreka zemalja u regionu, među kojima su lakše priznavanje fakultetskih diploma i razvoj zajedničkih standarda zanimanja.
,,Cilj je rešavanje zajedničkih izazova i prepreka sa kojima se naše zemlje suočavaju svaki dan“, rekao je ministar.Inicijativa se, kako kaže, bavi čitavom vertikalom obrazovanja i nudi rešenja za pojedine probleme, omogućava da se razmene iskustva tokom reforme obrazovanja, ali i da zemlje članice uče jedna od druge. ,,To je način da brže i efikasnije napravimo kvalitetno obrazovanje“, naglasio je Šarčević i podsetio da ta organizacija doprinosi i razvoju zajednica, da se podstiče razvoj građana da postanu aktivni, konstruktivni članovi društva.
Direktorka Inicijative Tina Šarić kaže da je zajednički cilj zemalja članica da se pokrenu stvari u obrazovanju, uporede iskustva, i vidi sličnost i različitost zemalja, koji su problemi koje zajedno mogu da reše. ,,Radimo čitavu vertikalu obrazovanja i na području opšteg i na području strukovnog obrazovanja i visokog obrazovanja“, rekla je Šarićeva.
Direktorka Inicijative je dodala da se radi na promociji važnosti povezivanja obrazovanja i preduzeća, na razvoju zajedničkih standarda zanimanja kako bi se kasnije omogućila mobilnost radne snage unutar regiona. ,,U području visokog obrazovanja naročito nas zanima područje priznavanja kvalifikacija. Želimo da omogućimo zajedničke standarde kvaliteta koji će omogućiti lakše priznavanje kvalifikacija, kako bi građani našeg regiona mogli lakše da nastave školovanje u nekoj drugoj zemlji i pronađu zaposlenje“, naglasila je Šarićeva.Podseća da je trenutno procedura za priznavanje diploma, nostrifikacija veoma dugotrajna i komplikovana, te da je cilj da se postignu zajednički kriterijumi i saradnja koja se zasniva na poverenju i kvalitetu.