Prevencija nasilja i diskriminacije u ustanovama obrazovanja i vaspitanja

U cilju stvaranja sigurnog i podsticajnog okruženja, negovanja atmosfere saradnje, uvažavanja i konstruktivne komunikacije škole planiraju prevenciju nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, kao jedan od prioriteta u ostvarivanju obrazovno-vaspitnog rada.

Sadržaj i način sprovođenja preventivnih aktivnosti definišu se razvojnim planom, školskim programom, godišnjim planom rada, a u skladu sa zakonima, ustanove obrazovanja i vaspitanja su u obavezi da sačine i Program zaštite od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, kojim se planiraju i utvrđuju mere i aktivnosti koje obezbeđuju razvijanje i negovanje pozitivne atmosfere i stvaranje bezbednog školskog okruženja.

Program zaštite od nasilja utvrđuje se na osnovu analize stanja bezbednosti u ustanovi obrazovanja i vaspitanja, prisutnosti različitih oblika i intenziteta nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, specifičnosti ustanove, kao i rezultata samovrednovanja i spoljašnjeg vrednovanja kvaliteta rada ustanove.

Preventivne aktivnosti sa učenicima, roditeljima i zaposlenima obuhvataju različite i kontinuirane interaktivne metode rada kao što su tribine, radionice, fokus grupe, korišćenje digitalnih platformi za edukaciju, društveno kostristan i humanitarni rad i dr.

Deca i učenici, roditelji i zaposleni zajednički planiraju, osmišljavaju i sprovode preventivne aktivnosti i one su usmerene na:

  • Podizanje nivoa svesti i osetljivosti učenika, roditelja i svih zaposlenih za prepoznavanje svih oblika nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja;
  • Negovanje atmosfera saradnje i tolerancije, poverenja, uvažavanja i konstruktivne komunikacije u kojoj se ne toleriše nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje;
  • Isticanje i unapređivanje znanja, veština i stavova potrebnih za kreiranje bezbednog i podsticajnog okruženja i konstruktivno reagovanje na nasilje
  • Unapređivanje poznavanja procedura za prijavljivanje i postupanje kod učenika, roditelja i svih zaposlenih u slučaju sumnje ili saznanja o svim oblicima nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja i obezbeđivanje zaštite učenika, roditelja i svih zaposlenih od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja;
  • Podsticanje usvajanja pozitivnih normi i oblika ponašanja, učenje veština konstruktivne komunikacije i razvijanje empatije;
  • Upoznavanje sa oblicima i strategijama pružanja odgovarajuće podrške i razumevanja različitih oblika komunikacije i ponašanja učenika sa teškoćama i smetnjama u razvoju i invaliditetom;
  • Razvijanje socioemocionalnih kompetencija učenika, roditelja i zaposlenih (svest o sebi, svest o drugima, samoregulacija, odgovorno donošenje odluka i dr.). 
0

SAVETNIKA SPOLJNIH SARADNIKA U OBLASTI ZAŠTITE OD NASILJA

0

ZAPOSLENIH POHAĐALO OBUKE O ZAŠTITI OD NASILJA U 2023/24.

Loading